شناسهٔ خبر: 48254240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با دستور ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

اعزام نیرو، تجهیزات و بالگرد آبپاش برای اطفای حریق جنگل‌های «نارک» گچساران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ارسال تجهیزات و بالگرد آبپاش و اعزام نیرو برای اطفای حریق جنگل‌های منطقه «نارک» گچساران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کیامرث حاجی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه «نارک» گچساران با هماهنگی بعمل آمده ظرف ۴۸ ساعت گذشته یک فروند بالگرد جهت هلی برن نیرو به منطقه اعزام شد.

حاجی زاده اظهارکرد: با دستور ویژه استاندار و هماهنگی این معاونت با مرکز هلیکوپتر وزارت دفاع و رئیس سازمان جنگل‌های کشور بالگرد آبپاش در حال اعزام به منطقه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یک گردان تیپ۴۸ فتح و یک گروه حرفه‌ای از شهرستان بهبهان و شهرداری‌های گچساران و باشت و سایر شهر‌های نزدیک با حداکثر نیرو در حال اعزام به منطقه هستند و همچنین مدیرکل محیط زیست استان با همه نیرو‌ها و تمهیدات مورد نیاز به منطقه حفاظت شده «کوه خامی» اعزام شدند.

حاجی زاده در پایان از تلاش‌های همه دستگاه‌های متولی، نیرو‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌ها بویژه تلاش‌های مستمر فرماندار شهرستان گچساران و مدیرکل منابع طبیعی و ستاد مدیریت بحران تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است، که آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه «نارک» در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب آغاز شده و پس از حدود ۶۱ ساعت تلاش از زمین و هوای نیرو‌ها بعلت وزش باد شدید، دمای هوای ۵۰ درجه سانتیگراد، سخت گذر و صعب العبور بودن منطقه و شیب تند همچنان این آتش خاموش نشده بود و ادامه دارد.

نظر شما