شناسهٔ خبر: 48253290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۲۰ تیر

ضرورت واکسیناسیون ۶۰درصد جمعیت سیستان و بلوچستان/کشف خاکریزی از دفاع مقدس در خاک عراق

اطلاعیه سفارت ایران خطاب به ایرانیان مقیم عمان درباره کرونا، واکسیناسیون ۶۰درصد جمعیت سیستان و بلوچستان ضرورت دارد، تشکر جهانگیری از مردم به دلیل صرفه‌جویی در مصرف برق، کشف خاکریزی از دفاع مقدس در خاک عراق برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، اطلاعیه سفارت ایران خطاب به ایرانیان مقیم عمان درباره کرونا، واکسیناسیون ۶۰درصد جمعیت سیستان و بلوچستان ضرورت دارد، تشکر  جهانگیری از مردم به دلیل صرفه‌جویی در مصرف برق، کشف خاکریزی از دفاع مقدس در خاک عراق از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۰ تیر است.

واکسیناسیون ۶۰درصد جمعیت سیستان و بلوچستان ضرورت دارد

بابک دین‌پرست شامگاه شنبه در نشست جمع‌بندی سفر خود به سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از تمام عزیزان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی که صیانت از مرزها را در اختیار دارند تشکر می‌کنم زیرا در افزایش طرد و دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز از مرزهای این استان فعالیت کرده و در ۱۰۰ روز اول امسال نسبت به ۱۰۰ روز مشابه آن در سال گذشته ۴۶درصد آمار طرد افزایش یافته که این پیشرفت قابل ملاحظه است. 

 

وی افزود: از مرز میرجاوه بازدید شد که مراکز قرنطینه در آنجا باید وجود داشته باشد و در طی این دوران پیک جهش یافته کرونا سیستان و بلوچستان ۱۰۰ نفر از اتباع خارجی که به مرز وارد شده بودند تست  pcr شان مثبت و در  این مراکز قرنطینه شدند. 


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور ادامه داد: به صورت کلی در سراسر کشور در سال ۹۹ از ابتدای سال تا ۱۷ تیر ۷۵ هزار و ۹۸۶ نفر از کشور طرد و دستگیری اتباع غیرمجاز داشتیم که این میزان امسال به ۱۴۰ هزار و ۷۱۰ نفر رسیده که نشان از ۸۵ درصد افزایش می‌دهد.


وی خاطرنشان کرد: از چهارم اردیبهشت امسال که اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا از نوع هندی مورد شناسایی در کشور قرار گرفت در نشست ۶۶ ستاد ملی مدیریت کرونا با دستور رییس جمهوری مقرر شد که اقدامات لازم در راستای افزایش اقدامات مرزی برای جلوگیری از ترددهای غیرمجاز اتباع خارجی در مرزهای شرقی انجام شود.

 

دین پرست با تاکید براینکه موضوع نیروهای انسانی سیستان و بلوچستان در دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر پیگیری باید شود تصریح کرد: در سند بلوچستان حدود ۴۷۵ بند وجود دارد که ۶۰ بند آن تنها مربوط به وزارت بهداشت بوده و در مورد سند سیستان نیز از ۱۱۰ بندش پنج مورد مربوط به وزارت بهداشت است خواهش من این بوده که ۶۵ بند احصا شود و اینها در دستور کار قرار گیرد که مورد تکمیل و پیگیری باشد. 


وی اظهارداشت: اگر می‌خواهیم کنترلی در زمینه مدیریت و مقابله با ویروس جهش یافته کرونا داشته باشیم و این مهم نتیجه دهد رعایت دستورالعمل مدیریت هوشمند محدودیت‌ها الزامیست و تمام گروه‌های صنفی باید این موضوع را رعایت کنند. 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور بیان کرد: حتما باید با بی توجهی‌ها برخورد شود و با این موضوع تعارفی وجود نداشته باشد و این تکلیف کمیته نظارت بر دستورالعمل و مدیریت محدودیت‌های هوشمند است و دانشگاه علوم پزشکی باید متخلفان در این زمینه را به دستگاه قضا معرفی کند. 

 

اطلاعیه سفارت ایران خطاب به ایرانیان مقیم عمان درباره کرونا

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان در اطلاعیه‌ای خطاب به ایرانیان مقیم این کشور تاکید کرد: به ایرانیان مقیم سلطنت عمان توصیه می‌شود حتما واکسن، تزریق کنند. در صورتی که برای یافتن واکسن، با مشکلی مواجه شدند، مراتب را به بخش کنسولی سفارت اعلام تا پیگیری لازم بعمل آید. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

با توجه به استمرار شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضمن تسلیت درگذشت سه نفر از هموطنان ایرانی مقیم سلطنت عمان و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه ایرانیان عزیز را به موارد ذیل جلب می‌کنیم:

۱) به ایرانیان عزیز مقیم سلطنت عمان توصیه می‌شود حتما واکسن، تزریق کنند. در صورتی که برای یافتن واکسن، با مشکلی مواجه شدند، مراتب را به بخش کنسولی سفارت اعلام تا پیگیری لازم بعمل آید.

۲) ضمن تشکر از مسئولین و دست اندرکاران بخش بهداشت و درمان عمان و با نظر داشت ضوابط و پروتکل‌های درمانی این کشور، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط، همچنان تلاش می‌کند از همه ظرفیت‌های موجود اعم از مراکز درمانی دولتی و خصوصی عمان و پزشکان محترم ایرانی، برای حفظ سلامتی و ارائه خدمات شایسته به هموطنان عزیز، بهره‌گیری کند.

۳) از هموطنان گرامی درخواست می شود چنانچه از بستری شدن ایرانیان مقیم بدلیل کرونا در مراکز درمانی عمان اطلاع دارند، مراتب را سریعا به بخش کنسولی سفارت اعلام کنند.

۴) با توجه به اِعمال محدودیت‌های جدید از سوی سلطنت عمان و به منظور تسهیل بازگشت هموطنان به ایران درصورت ضرورت، این سفارت همچنان جهت اخذ مجوز لازم برای انجام پرواز مستقیم از عمان به ایران، اقدام می‌کند.»

 

عقده‌های ضدایرانی به ریاکاری شرم‌آور غربی ها دامن زده است

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در پیام توییتری نوشت: عطش سیری‌ ناپذیر برای پول و عقده‌های ضدایرانی به ریاکاری شرم‌آور غربی ها دامن زده است.

 

وی در این پیام تاکید کرده است که سیاستمداران خود فروخته غربی خود را ارزان فروخته و در سیرکی به میزبانی اروپا شرکت کرده‌اند که توسط یک فرقه تروریستی (سازمان منافقین ) برگزار شده که زمانی مورد حمایت صدام بود و دستش به خون ایرانی‌ ها آغشته است.

 

جهانگیری از مردم به دلیل صرفه‌جویی در مصرف برق قدردانی کرد

دومین جلسه مدیریت مصرف برق کشور به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد. اسحاق جهانگیری در این جلسه با تأکید مجدد بر مدیریت مصرف به منظور جلوگیری از قطع برق و خاموشی ها، اظهار امیدواری کرد: با اجرای مصوبات دولت، تداوم همکاری مردم و بهره گیری از راهکارهای ارائه شده، کشور از این مقطع حساس که با اوج مصرف برق مواجه هستیم با کمترین هزینه عبور کند.

 

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به گزارش ارایه شده از سوی وزارت نیرو در خصوص کاهش مصرف برق توسط واحدهای صنعتی بزرگ، همکاری مردم و همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای مصوبات دولت برای مدیریت مصرف برق قدردانی کرد.

 

معاون اول رییس جمهوری همچنین عملکرد رسانه ملی را در روزهای اخیر در آگاهی بخشی به جامعه موثر و مثبت ارزیابی کرد و خواستار تعامل بیشتر وزارت نیرو با نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد و نیز اتحادیه ها و اصناف برای کاهش مصرف برق شد.

 

در این جلسه که وزرای کشور، نیرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند پس از ارایه گزارش تفصیلی وزارتخانه های نیرو و صنعت، معدن و تجارت در خصوص آخرین وضعیت تولید و توزیع برق توسط نیروگاه ها، ‌ راهکارهای کمک به صنایع به منظور جلوگیری از کاهش تولید، ‌ برخی قطعی های موردی برق و پیشنهادات و پیش بینی ها در خصوص مدیریت بهینه مصرف انرژی بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

کشف خاکریزی از دفاع مقدس در خاک عراق به همراه ۸ شهید

سردار سید محمد باقرزاده در جریان کشف خاکریزی در نزدیکی روستایی در عراق افزود: قرار بود مردم روستا در این نقطه حوضچه ماهی درست کنند که در حال گودبرداری گویا به خاکریزی برخورد کردند؛ قصد تقویت خاکریز را داشتند که پیکر مطهر شهیدی را دیدند.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر هشت شهید دوران دفاع مقدس در خاکریزی واقع در خاک کشور عراق کشف شده و کار تفحص پیکر شهدا همچنان ادامه دارد، افزود: به ما خبر دادند و کار تفحص آغاز شد. الان تعدادی از پیکرها کشف شده و کار همچنان ادامه دارد.

پیش از این نیز، گروه‌های تفحص شهدا از کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح همچنان که برای یافتن پیکرهای شهدا مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را کاوش می‌کنند. در جریان آخرین عملیات‌های تفحص برون مرزی در سال ۱۴۰۰، دو شهید در روزهای ابتدایی سال  پیدا شدند.

پیکر مطهر یک شهید در منطقه پنجوین عراق در ارتفاعات کانی مانگا پیدا شد که در سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۴ به شهادت رسیده است. همچنین پیکرمطهر یک شهید ارتشی نیر در منطقه عملیاتی فکه متعلق به عملیات والفجر مقدماتی کشف شد. این دو شهید توسط دو تیم تفحص در روز ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ پیدا شدند.

سردار باقرزاده را همه با موضوعات مربوط به «شهدا و دفاع مقدس» می شناسند. سردار تمام عمر خدمت در لباس پاسداری از انقلاب را خادم شهدا و ایثارگران بوده است. ایشان در طول ۸ سال دفاع مقدس به عنوان مسئول تعاون کل سپاه امور مربوط به شهدا و عوارض ناشی از جنگ را پیگیری می کرده و پس از دفاع مقدس نیز در مسئولیت مدیریت ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کمیته جستجوی مفقودین (تفحص) به ایثارگران و خانواده های مفقودین خدمت می نموده است.

تفحص و کشف بیش از ۴۵ هزار شهید مفقود دوران دفاع مقدس و از چشم انتظاری درآوردن خانواده‌های معظم آنان از افتخارات ایشان و همکارانشان در دوران تفحص بوده است و همچنین راه‌اندازی کاروانهای تشییع شهدا در کشور و تدفین شهدای گمنام در نقاطی غیر از گلزارهای شهدا، حاصل ابتکار و تلاش مخلصانه و استقامت ایشان می‌باشد.

کشف خاکریزی از دفاع مقدس در خاک عراق به همراه هشت شهید

سردار سرتیپ پاسدار میرفیصل باقرزاده در حال حاضر ضمن حفظ مسئولیت کمیته جستجوی مفقودین، ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور را بر عهده دارد.

 

عادی شدن حضور ایران در اقیانوس اطلس هیمنه آمریکا را فرو می‌ریزد

امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش شب گذشته (شنبه 19 تیر) در برنامه نگاه یک شبکه خبر سیما با بیان اینکه با عادی شدن حضور ایران در اقیانوس اطلس هیمنه آمریکا فرو می‌ریزد و نیرو‌های بسیجی بسیاری از روند‌ها را تعیین می‌کنند، گفت: در حالی که آمریکایی ها از آب های ما 12 مایل فاصله دارند اما از ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس اطلس که پنج هزار مایل با آنها فاصله دارد به وحشت افتاده اند.

 

وی با بیان اینکه ناو بندر مکران 110 هزار تن سوخت با خودش حمل می کند و می تواند 10 سال بدون سوخت گیری در دریا بماند و آب شیرین کن بسیار پیشرفته ای دارد، گفت: بنابراین حضور مستمری را برای ناوگروه در دریا فراهم می کند. ناوشکن سهند نیز که همراه ناو بندر مکران است از سال 97 تاکنون 400 روز دریا نوردی داشته که بیشتر آن در دریای سرخ بوده است.

 

دریادار خانزادی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در 6 ماه ناوبندر مکران را ساخت که موجب تعجب کشورهای غربی شد، گفت: کسی که روند را تولید می کند در عرصه های مختلف دست بالا را دارد. تاکنون آمریکایی ها در منطقه ما حضور داشتند و ما آنها را رصد می کردیم که اگر شیطنت کنند پاسخ دهیم اما اکنون نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس اطلس روند تولید می کند.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور ما در اقیانوس اطلس پاسخ به ادعای امریکایی ها بود که می گفتند ایران هیچ گاه نمی تواند در این اقیانوس حضور داشته باشد، افزود: باتوجه به اینکه کشورهای آفریقایی حاشیه اقیانوس اطلس نیروی دریایی ندارند و به طور طبیعی تهدیدی برای آمریکایی ها محسوب نمی شوند کشورهای اروپایی نیز تهدیدی برای آمریکایی ها نیستند بنابراین حضور جمهوری اسلامی ایران که اساس آن ظلم ستیزی است در اقیانوس اطلس برای آمریکایی ها نگران کننده است.

 

وی با بیان اینکه با حضور در اقیانوس اطلس در حال آزمایش توانمندی های مقتدرانه نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم، گفت: این ناوگروه بدون پهلو گرفتن در اقیانوس اطلس در حال دریانوردی و آمریکایی ها را ترسانده است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این ناوگروه حدود پنج هزار مایل معادل 20 هزار کیلومتر از سواحل ایران فاصله دارد افزود: از ابتدا هدفی برای رفتن به خلیج مکزیک نداشتیم و در سکوت خبری زمانی که ناوگروه در وسط اقیانوس اطلس حضور یافت آن را رسانه ای کردیم. با توجه به اینکه در این زمینه حرفی نمی زدیم اما اظهارات مقامات آمریکایی را درباره ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به ویژه ناوبندر مکران می شنیدیم که خنده دار بود و نشان می دهد آنها هیچ شناختی از توانایی های ما ندارند.

 

.فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اکنون دروازه های اقیانوس اطلس به روی ما باز شده است گفت: زمانی یکی از مقامات آمریکایی خطی از سواحل آمریکا تا بندرعباس کشید و گفت محال است ایران بتواند نزدیک آمریکایی ها شود. هر قدر در دریاهای آزاد پیش برویم نمایش اقتدار و حضور امنیت آفرین ماست و اینکه توانمندی ایفای نقش ما را در راستای کار جمعی برای ایجاد امنیت نشان می دهد.

 

 

 

 

پایان پیام/50

نظر شما