شناسهٔ خبر: 48247615 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فلاحی در گفتگو با دانشجو مطرح کرد

بررسی مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش در جلسه هفته آینده کمیسیون آموزش مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هفته آینده مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش در خصوص پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد بررسی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

بررسی مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش در جلسه هفته آینده کمیسیون آموزش مجلس

احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد مبنی بر اینکه  از سال ۱۴۰۱ که پذیرش این دانشجویان در آزمون کارشناسی ارشد فقط از بین دانش آموختگان رشته‌های مرتبط امکان پذیر خواهد بود، گفت: هفته آینده این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح و بررسی خواهد شد.

وی افزود: کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر این موضوع خواهد بود.

فلاحی  خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل مربوط به آموزش عالی در صورتی که شکایتی صورت گیرد، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حتما ورود جدی خواهد داشت و نظر و بررسی‌های کارشناسی را انجام می‌دهد.

لازم به ذکر است، تاکنون پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد در همه رشته‌ها از بین داوطلبان و صرف نظر از رشته تحصیلی دانشجو در دوره‌های کارشناسی صورت می‌پذیرفت که براساس مصوبه اخیر پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد محدود به رشته‌های تحصیلی شده و این تصمیم شورای سنجش و پذیرش اعتراضات زیادی را در پی داشته است.

نظر شما