شناسهٔ خبر: 48243344 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

وزیر نیرو:

هفته آینده آخرین هفته بسیار گرم تابستان است / شناسایی ماینرهای غیر مجاز

وزیر نیرو از کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات و همکاری سپاه برای شناسایی ماینرهای غیر مجاز خبر داد وگفت: هفته آینده، آخرین هفته بسیار گرم تابستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا اردکانیان درباره خاموشی ها، اعلام کرد: از پنج شنبه گذشته، خاموشی برنامه ریزی نشده اعمال نشد و امید است این روال ادامه یابد. هفته آینده، آخرین هفته بسیار گرم تابستان خواهد بود و پیش بینی می شود در روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا بسیار بالا باشد و برای این افزایش دما در حال آماده سازی نیروها و شبکه هستیم.

وی افزود: ۱۳۰۰ شرکت تولید برق در نیروگاه‌های مختلف آبی، حرارتی، تجدیدپذیرها و بیش از ۹۵۰ هزار کیلومتر خطوط انتقال برق داریم.همچنین ۷۸۰ هزار پست برق در کشور ایجاد شده و بروز برخی اتفاقات به ویژه در تابستان گریزناپذیر است. اتفاقاتی که به دلیل دمای بالا و فشاری که روی این دستگاه‌ها وجود دارد و در ظرفیت نهایی در حال فعالیت هستند، رخ می‌دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: در دو سه روز گذشته دو ترانس در پست امین الاشرافی تهرانپارس دچار حریق شد و بلافاصله با فعالیت نیروهای امدادی، یکی از این دو ترانس به مدار برگشت. دومی هم در حال برق دار شدن است که امیدواریم تا فردا شب به مدار برگردد.

اردکانیان گفت: خاموشی برنامه ریزی نشده مربوط به این اتفاقات است که مثلاً در استان تهران که ۷.۵ هزار مگاوات مصرف دارد در حاضر ۱۵۰ مگاوات ناشی از این اتفاق، کمبود برق داریم و بنا به اعلام قبلی به مناطق محدود خاموشی داده‌ایم و این خاموشی‌ها در چرخش است و تا فردا شب رفع خواهد شد.

وی افزود: پویش اصلاح مصرف با همکاری بسیج ادارات برای کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق راه اندازی شده و وزارت نیرو با همکاری سپاه در حال شناسایی و جمع آوری ماینرهای غیر مجاز است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما