شناسهٔ خبر: 48242494 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موسوی:

ده هزار مازندرانی تا پایان هفته واکسینه می شوند/محدودیت‌های ویژه شهر‌های قرمز در این استان اجرایی نمی‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بیان توضیحاتی درباره روند شیوع ویروس کرونا در این استان پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت وگوی ویژه خبری گفت: روند افزایشی ویروس در استان ما از هفته گذشته آغاز شد و در حال حاضر ۱۳ شهرستان قرمز و ۹ شهرستان نارنجی داریم.

او گفت: ما در حال حاضر مشکلی برای بحث آی سی یو و تخت و اکسیژن نداریم، اما با توجه به شدت سرایت پذیری ویروس دلتا باید آمادگی بیشتری داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: حدود ۷۸ درصد واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ درصد تا کنون انجام شده و ده هزار نفر دیگر را تا پایان هفته در دز دوم واکسینه خواهیم کرد و پس از آن به سراغ افراد ۶۸ ساله خواهیم رفت.

او افزود: در مازندران میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی ۶۸ درصد است و با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، محدودیت‌های ویژه شهر‌های قرمز به خوبی اجرایی نمی‌شود. همچنین از هموطنان خواهش میکنم از سفر به استان مازندران، خودداری کنند.

موسوی توضیح داد: ورود و خروج به شهر‌های قرمز محدود است و چون این استان یک نوع استان گذری است عبور و مرور در جریان است و فقط در ورودی شهرستان‌ها اعمال محدودیت میشود.

علیرضا منافی رییس بیمارستان امام حسین تهران در ادامه گفت: متاسفانه با افزایش چشمگیر مراجعات در طی هفته گذشته مواجه بوده ایم. تا دو هفته قبل میانگین ۳۰ تا ۵۰ تخت درگیر بیماران کرونایی بود، اما در حال حاضر این عدد به ۱۹۰ تخت افزایش یافته و این یعنی سه بخش در بیمارستان امام حسین کاملا درگیر کرونا است.

اکثر بیماران، درگیر جهش دلتا کرونا هستند

او گفت: بستری‌ها معمولا خانوادگی و فامیلی است. اکثر متخصصان عفونی بیمارستان معتقدند اکثر بیماران، درگیر جهش دلتا هستند و در حال حاضر با کمبود اکسیژن و رمدیسیویر مواجه ایم. امیدواریم هموطنان از ساده انگاری دوری کنند تا با واکسیناسیون اوضاع بهتر شود.

لزوم سرعت بخشیدن به واکسیناسیون  ۶۰ تا ۷۰ ساله ها

سعید رضا مهرپور رییس بیمارستان شریعتی تهران در ادامه این برنامه اظهار کرد: ما وارد پیک پنجم شیوع کرونا شده ایم و همکاران من در حال زجر کشیدن هستند اما هیچ چیز برای ما به اندازه مشاهده تنگی نفس مردم نیست.

او گفت: درحال حاضر ۱۱۰ بیمار داریم که فقط ۱۳ نفر آنها افراد بالای ۷۵ سال داریم و اکثر ابتلاها در سنین ۵۰ تا ۶۰ است. ما دیگر مثل قبل شاهد ابتلای کادر درمان و دکتران و پرستارانمان نیستیم و  در حال مشاهده اثرگذاری چشمگیر واکسیناسیون را به عینه مشاهده می کنیم و امیدواریم که سرعت واکسیناسیون به حدی بالا برود که موج های آتی مهار شود.

مهرپور گفت: باید واکسیناسیون ۶۰ تا ۷۰ سال به سرعت انجام شود تا از بروز موج های بعدی جلوگیری شود چون مردم هم خیلی خسته شده اند ما هم تا جان در بدن داریم پای کار ایستاده ایم.

انتهای پیام/

نظر شما