شناسهٔ خبر: 48242381 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صیانت از منابع آبی در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از بازیافت آب‌های مصرفی و دورریز و کاهش مصرف آب تا ۷۲۰ مترمکعب در روز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود امین نژاد مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه هم اکنون با اوج گرفتن بحران کمبود ذخایر آبی در کشور با اجرای پروژه بازیافت آب‌های دورریز در این مجتمع روزانه ۷۲۰ مترمکعب آب صرفه جویی می‌شود، گفت: پروژه کاملا ایرانی بازیافت آب‌های دورریز مهر ماه ۱۴۰۰ در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه ۳.۶ میلیون یورو سرمایه گذاری برای اجرای پروژه بازیافت آب‌های دورریز گامی مهم برای صیانت از منابع آبی به عنوان سرمایه ملی برداشته شده است، افزود: این پروژه کاملا با تکیه بر توان متخصصان داخلی در حال راهبری و اجرا  است و در حال حاضر از مرز پیشرفت ۷۰ درصدی عبور کرده و پیش بینی می‌شود در زمان مذکور در مدار بهره برداری قرار گیرد.

امین نژاد اظهار داشت: با اجرای این پروژه سالیانه بیش از ۲۶۰ هزار مترمکعب آب صرفه جویی می‌شود که گامی بلند برای اعتلای بیشتر نام بزرگ‌ترین صنعت سبز گازی در غرب آسیا است، ضمن اینکه به واسطه خاموش شدن مشعل‌های نفتی در این مجتمع به عنوان بزرگ‌ترین تاسیسات جمع آوری گاز‌های همراه نفت کشور اقدام بسیار مهم و تاثیر گذاری در محیط زیست داشته است.

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در ۱۴ کیلومتری شهرستان بهبهان واقع شده و در گستره ۳ استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در مساحت بیش از ۳۰۰ هکتار شامل سایت پالایشگاهی و تأسیسات ذخیره‌سازی و همچنین بیش از ۹۰۰ کیلومتر خطوط لوله خوراک و انتقال با اعتباری بالغ بر ۳.۴ میلیارد دلار به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح غرب آسیا است.

انتهای پیام/گ

نظر شما