شناسهٔ خبر: 48239253 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پیروزی بزرگ یمن در البیضاء/ محاسبات سعودی‌ها بهم ریخت

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- ستاد تبلیغات جنگ ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، تصاویری از سیطره کامل بر منطقه الزاهر در البیضاء که نیرو‌های وابسته به منصور هادی با پشتیبانی عناصر القاعده سه روز پیش وارد آنجا شده بودند، پخش کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، نیرو‌های ارتش همچنین از تامین امنیت برخی مناطق پس از درگیری‌هایی که به کشته شدن ده‌ها تن از مزدوران و عناصر القاعده و فرار ده‌ها تن از آن‌ها منجر شد، خبر دادند.
عابد الثور کارشناس نظامی گفت: نیرو‌های ما الان در البیضاء به یک نیروی تهاجمی تبدیل شده اند و توانسته اند با آزادسازی مواضع و مجبور کردن دشمن به عقب نشینی به دستاورد‌های بزرگی دست یابند.
عبدالخالق العجری از افسران ارتش تصریح کرد: نیرو‌های متجاوز و القاعده شکست سهمگینی متحمل شده اند و خود کشور‌های متجاوز نیز دیگر دست نشاندگان و مزدورانشان را باور نمی‌کنند، زیرا دشمن روی امید‌های واهی حساب کرده بود، اما شکست خورد و این شکست به از بین رفتن روحیه دشمن منجر شد به همین سبب شکست‌های میدانی به شکست‌های روحیه انجامیده است و آنان امروز در همه جبهه‌ها شکست خورده اند.
به گفته منابع نظامی، عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی برای بازپس گیری مناطقی که عناصر القاعده در آنجا حضور دارند از چهار محور آغاز شد. عناصر القاعده از چند سال پیش تحت حمایت نیرو‌های متجاوز، از این مناطق به عنوان پایگاه‌ها و مراکز آموزشی و محل ساخت بمب‌ها و مواد منفجره استفاده می‌کردند.
حملات نظامی در البیضاء با حمایت و چراغ سبز آمریکا و برای نفوذ به مواضع نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صورت گرفت و در پی شکست این طرح، آمریکا بار دیگر صنعا را مسئول شکست روند صلح دانست و عربستان سعودی و امارات عربی متحده نیز با تشدید حملات بی هدف به مناطق آزاد شده، یأس و ناامیدی خود را نشان دادند.
حزام الاسد عضو دفتر سیاسی انصارا... تاکید کرد: کشور‌های متجاوز همواره از تکفیری‌ها اعم از القاعده وداعش به عنوان آخرین برگ برنده در نبردهایشان استفاده می‌کنند امروز و پس از سقوط همه برگ‌های برنده شان و متلاشی شدن همه خطوط دفاعی؛ کشور‌های متجاوز ناچارند این عناصر تروریستی را که در یمن یا سوریه یا عراق یا جا‌های دیگر ایجاد کرده اند و پرورش داده اند به میدان بیاورند.

حملات وحشیانه ائتلاف متجاوز به چهار استان یمن
در 24 ساعت گذشته استان‌های البیضاء، مأرب و صعده یمن آماج حملات هوایی جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی قرار گرفت و در استان الحدیده نیز شماری از مناطق این استان شاهد حملات هوایی و زمینی متجاوزان به یمن و مزدوران آن‌ها بود.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، شهرستان‌های ناطع و ذی ناعم در استان البیضاء طی 24 ساعت گذشته چهار نوبت، شهرستان صرواح در استان مأرب  سه نوبت و شهرستان کتاف در استان صعده  یک نوبت بمباران شد.
یک منبع در اتاق عملیات افسران رابط گفت نیرو‌های متجاوز به یمن و مزدوران آنان طی 24 ساعت گذشته 150 بار توافقنامه آتش بس را نقض کردند که پرواز هواپیما‌های جاسوسی بر فروز شهرستان‌های الدریهمی و الفازه و الجبلیه در چهار نوبت و پرتاب بمب از جمله آنهاست.
جنگنده‌ها نیز در پنج نوبت بر فراز حریم هوایی مناطق کیلومتر 16, المنظر و شهر  الحدیده پرواز کردند. 19 فروند هواپیمای جاسوسی نیز بر فراز حریم هوایی التحیتا و الدریهمی و الفازه و الجبلیه به پرواز در آمدند. 9 مورد حملات توپخانه‌ای و 110 مورد نقض توافقنامه آتش بس با شلیک از سلاح‌های مختلف از دیگر موارد نقض این توافقنامه بوده است.

شکست سیاست‌های جوبایدن در یمن
سلطان السامعی عضو شورای عالی سیاسی یمن؛ تشدید درگیری‌های نظامی در استان البیضاء را نتیجه طبیعی شکست دیپلماسی رئیس جمهوری آمریکا در یمن ارزیابی کرد.
عضو شورای عالی سیاسی یمن تشدید درگیری‌های نظامی در استان البیضاء را نتیجه طبیعی شکست دیپلماسی دولت آمریکا خواند که جو بایدن رئیس جمهور این کشور درباره یمن اعلام کرده است.
خبرگزاری سبأ از صنعا به نقل از  سلطان السامعی گزارش داد: شکست آمریکا در عرصه سیاسی و پیروزی صنعا که در تلاش برای رسیدن به صلحی شرافتمندانه است، باعث شد تا آمریکا احساس حقارت کند و تعداد زیادی از عناصر القاعده را از کشور‌های مختلف وارد یمن و جبهه درگیر در استان البیضاء را شعله ور کند و این از علل تشدید درگیری‌ها و تنش آفرینی آمریکا در استان البیضاء است.
عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: آمریکا که نماینده ویژه این کشور در امور یمن را تعیین کرد و از هر طریقی کوشید تا صنعا را به قبول پیشنهادهایش متقاعد کند، هدف از آن نجات دست نشانده هایش در مارب و منحرف کردن توجهات از آن به منظور حفظ اهداف غیر مرتبط با صلح ادعایی آن‌ها و نیز تثبیت برنامه و دستور کاری است که فقط منافع آن را تامین می‌کند.
سلطان السامعی تاکید کرد: آمریکا هرگز به خواسته اش نخواهد رسید و سخنان اخیر آن درباره اینکه از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مارب و نیز البیضاء به تنگ آمده حاصل مشاهدات از خسارت‌ها و شکست‌ها در این مناطق است.
السامعی در ادامه از فرزندان ملت یمن خواست در برابر طرح استعماری که آمریکا می‌کوشد از طریق تحویل سرزمین، منابع و ثروت‌های یمن به گروه‌های تروریستی آن را تحمیل کند، آگاه و هوشیار باشند. گروه‌های تروریستی که آمریکا به آنان آموزش و سلاح در اختیار آنان قرار می‌دهد.
وی در پایان گفت: از ارتش، کمیته‌های مردمی و قبایلی که حماس‌های بزرگ و خارق العاده‌ای را در جبهه‌های مختلف خلق می‌کنند و با قدرت سلاح، ایمان و عدالت خواهی شرط‌های ملت یمن را در هر گونه مذاکرات آینده برای رسیدن به صلح در کشور تحمیل می‌کنند، سپاسگزاریم.
رئیس جمهوری آمریکا با پذیرش شکست سیاست‌های تجاوزکارانه این کشور در حمایت از به اصطلاح ائتلاف سعودی برای حمله به یمن، تیموثی لندرکینگ را به عنوان نماینده ویژه در امور یمن معرفی کرد.

دستاوردهای مقاومت یمن در «البیضاء» محاسبات سعودی‌ها را برهم زد
سخنگوی دولت نجات ملی یمن در سخنانی تصریح کرد: دستاوردهای مقاومت یمن در «البیضاء» محاسبات سعودی‌ها را برهم زد.
«ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن سخنانی را در خصوص دستاوردهای نیروهای مقاومت این کشور در استان البیضاء مطرح کرد.
بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: دستاوردهای مقاومت یمن در «البیضاء» محاسبات سعودی‌ها را برهم زد. نیروهای یمنی بخش های مهمی در استان البیضاء را به کنترل خود درآوردند.
این مقام یمنی افزود: ائتلاف سعودی در استان البیضاء متحمل شکست سنگینی شده است و بسیار آشفته به نظر می رسد. پیش از این، سعودیها در جبهه البیضاء برای خود افسانه پیروزی‌های توهمی را ساخته بود.
الشامی گفت: ائتلاف سعودی از گروه های تروریستی نظیر داعش و القاعده برای تحقق پیروزی در البیضاء حمایت به عمل آورد اما هیچگاه تصور نمی کرد که نیروهای مقاومت ابتکار عمل در این جبهه را به دست گیرند.
وی پیشتر در سخنانی گفته بود: واقعیت این است که ایالات متحده آمریکا در پشت ناآرامی‌های اخیر در منطقه الزاهر واقع در استان البیضاء ایستاده است. این درحالی است که مقامات آمریکایی همواره خود را از حامیان صلح جلوه می‌دهند.
سخنگوی دولت نجات ملی یمن در ادامه اظهار داشت: صلح، شعار دروغینی است که توسط کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا مطرح می‌شود. آمریکایی‌ها تنها به دنبال فریب دیگران هستند و هدفشان سرکوب ملت‌ها است.


نظر شما