شناسهٔ خبر: 48227492 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فتوحات نیروهای صنعا در البیضاء و وحشت عوامل هادی در مأرب

فتوحات گسترده نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه‌های استان البیضاء که شمار زیاد کشته شدگان نیروهای ائتلاف و القاعده گواه شکست سخت و سنگین آنهاست، به شدت نیروهای هادی را در مأرب به وحشت انداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، منابع امنیتی یمنی اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی 14 نوبت، مناطقی از استان‌های البیضاء، مأرب و الجوف را بمباران کرده‌اند.

این منابع بیان کردند: جنگنده‌های ائتلاف سعودی 11 بار استان مأرب، دو بار استان البیضاء و یک بار هم استان الجوف را بمباران کردند.

رصد ده‌ها مورد نقض آتش بس در الحدیده

منابع یمنی از رصد بیش از 100 مورد نقض آتش بس در الحدیده در غرب یمن از سوی متجاوزان و عوامل وابسته به آنها خبر دادند و اعلام کردند که این موارد شامل پروازهای جاسوسی، حملات توپخانه، ایجاد استحکامات جنگی و نیز حملات پهپادی بوده است.

فتح آخرین منطقه در جبهه «الزاهر»

نیروهای صنعا بر آخرین منطقه تحت تسلط تروریست‌های القاعده در جبهه «الزاهر» در جنوب استان البیضاء هم مسلط شدند.

منابع محلی اعلام کردند: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حمله برق آسا به سمت آخرین منطقه تحت کنترل القاعده در جبهه «الزاهر»، پس از نبردی سنگین موفق به پاکسازی روستای «الضحاکی» شدند.

طی روزهای گذشته هم مناطق «القریه»، «آل یزید»، کوه «الشبکه»، «حاجو »و «مثلث الجامجم» و کوه «الجماجم» و «الغول» و منطقه «ذی مریب» به کنترل نیروهای صنعا درآمده بود.

روز گذشته صحنه‌های از فتوحات نیروهای صنعا از سوی اداره اطلاع رسانی جنگی انصارالله یمن به نمایش درآمد.

در این عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه الزاهر را به طور کامل به کنترل خود درآوردند و همه مناطقی که القاعده با حمایت نظامی و مالی و رسانه‌ای ائتلاف سعودی به چنگ آورده بود را از آنها بازپس گرفتند.

القاعده مناطق قبلی خود را هم در البیضاء از دست داد

در این عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با همکاری ساکنان از چهار محور به القاعده حمله کردند و مناطقی که برای سالیان، القاعده در آن مستقر بود به دست نیروهای صنعا فتح شد و تروریست‌های القاعده متحمل خسارات و تلفات سنگین شدند.

شمار زیاد کشته شدگان گویای همه چیز است

در جریان این عملیات شمار زیادی از سرکرده‌های القاعده کشته شدند که در میان آنها می‌توان به «احمد بن عبدالله الزبیدی» از افسران نیروهای ویژه عربستان اشاره کرد.

در جریان این عملیات هم تعدادی زخمی شدند و سرنوشت «خالد سعید باطرفی» سرکرده القاعده در جزیره العرب در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

 شدیدترین شکست القاعده و شرکایش

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این باره گفت: القاعده و شرکایش متحمل سریعترین و شدیدترین شکست شدند و از مواضعی که قبل از تحولات اخیر البیضاء داشتند هم عقب رانده شدند.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن هم گفت: ملت ما در البیضاء پیروز شد و شکست سختی به القاعده وارد کرد؛ اما متاسفانه ائتلاف سعودی با حملات هوایی در حمایت از تروریست‌ها، نوعی اصرار غیرمعمول را نشان می‌دهد که ما را قانع می‌کند که آمادگی برای صلح ندارد.

قبل از آن هم «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت گفتگو کننده دولت نجات ملی یمن در توئیتی اعلام کرده بود که ائتلاف جز شکست به دست نمی آورد و در البیضاء هم شکست سختی خورد.

هراس در اردوی نیروهای هادی در شهر مأرب

منابع محلی در شهر مأرب از اقدامات امنیتی ویژه در خیابان‌های این شهر از سوی نیروهای حزب الاصلاح و «هادی» به دنبال فتوحات نیرهای صنعا در جبهه البیضاء خبر دادند و اعلام کردند که نیروهای وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن، نگران حمله انصارالله به مأرب پس از تسلط بر «الزاهر» در استان البیضاء و سقوط قریب الوقوع شهر مأرب هستند.

انتهای پیام/

نظر شما