شناسهٔ خبر: 48234723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

دانشگاهیان، گره گشای مشکلات پیش روی دولت

باشگاه خبرنگاران

جهانگیری گفت: دانشگاهیان طی سال‌های گذشته همراهان مهمی برای مسئولان کشور به منظور گره گشایی مشکلات پیش روی دولت بوده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری در آئین اختتاحیه و معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) اظهار کرد: دانشگاهیان در طول سال‌های گذشته خصوصا در دوران اخیر همراهان بسیار مهمی برای مسئولان کشور به منظور گره گشایی مشکلات پیش روی دولت بوده اند.

او افزود: دانشگاه‌ها در یک مقطعی در ابتدای تحریم‌های ظالمانه مسائلی را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... با مسئولان پیش رو گذاشته اند و همواره تلاش کرده اند تا راهکار‌های خوبی را پیشنهاد دهند که من آنها را به نهاد‌های ذی ربط ارسال کرده ام.

معاون اول ریاست جمهوری تصریح کرد: امیدوارم که همواره دانشگاه به عنوان موجودی حیات بخش و مشکل گشای مسائل کشور مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

او ادامه داد: مشکلات دانشگاه‌ها مسائل جدی کشور هستند خصوصا در مقطعی که توسعه علم و فناوری را به عنوان یکی از مهم‌ترین جهت گیری‌های کشور می‌شناسند.

جهانگیری گفت: اینکه برای بزرگان حوزه‌های مختلف بزرگداشت برگزار می‌کنیم و آن‌ها را به عنوان الگو در نظر می‌گیرم یک سنت بسیار ارزشمندی است که انجام می‌گیرد و این سنت در مورد پرفسور «مریم میرزاخانی» به صورت مضاعف در نظر گرفته می‌شود؛ چرا که او یک دانشمند علمی در سطح بین المللی است و همچنین به اعتبار رفتار و اخلاق انسانی صفت زن بودن خود را به همه جهانیان نشان داد.

او با بیان اینکه زنان نیمی از جامعه کشور هستند، تاکید کرد: آن‌ها قادر هستند کار‌های بزرگ انجام دهند و در هر میدانی که قرار گرفتند آن را به عنوان موفقیت در نظر بگیرند.

معاون اول ریاست جمهوری اضافه کرد: مطمئنم که ظرفیت کشور به میزان کافی وجود دارد تا زنان در زمینه های علمی، ورزشی، فناوری، اقتصادی، کارآفرینی و ... فعالیت داشته باشند؛ چرا که ما زنان برجسته ای داریم.

جهانگیری تاکید کرد: در حوزه کارآفرینی ریسک پذیری بالایی داریم، اما زنان همواره توانسته اند در آن جا هم جایگاه ارزنده خود را به نمایش بگذارند و فعالیت های مهمی انجام دهند که در صورت تبلیغ شدن کارهای شان در سطح بین المللی هم شناخته می شوند.

او با بیان اینکه ۳۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها بانوان هستند، تاکید کرد: بیش از ۲۵ درصد مدیران کشور را زنان تشکیل می دهند. آنها در خیلی از رشته های مدیریتی توانسته اند فعالیت خوبی به نمایش بگذارند، برای مثال در داخل کشور سفیر زن، معاون زن در حوزه های بالادستی با تعداد بسیار بالا داریم.

معاون اول ریاست جمهوری اضافه کرد: در خیلی از مسائل کشور وقتی که بزرگداشت برگزار می‌کنیم به آثار آن که بسیار ارزشمند است ممکن است کمتر توجه شود. اثر فکری و علمی اندیشمندان خصوصا زنان اندیشمند تنها مختص به حوزه تخصصی خودشان نیست، برای مثال مریم میرزاخانی در حوزه ریاضیات کار می‌کرد و روز تولد او به عنوان روز زن و ریاضیات نامگذاری شد.

جهانگیری گفت: به علت علاقه مریم میرزاخانی به کشورش، فرزند او شناسنامه ایرانی داشت و این موضوع را به زبان آورد و پیگیر آن بود؛ این عامل جرقه ای شد تا مسئولان اجازه ندهند که مادران ایرانی برای فرزندانشان شناسنامه و تابعیت ایرانی بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما