شناسهٔ خبر: 48228763 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آنالیز یکی از آثار بتهوون در یک کارگاه آموزشی

یکی از نوازندگان و مدرسان موسیقی کشورمان روز‌های آخر تیر اقدام به برگزاری یک کارگاه آموزشی با عنوان «آنالیز از سونات پاتتیک بتهوون» کرده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیاوش دمیریان نوازنده پیانو و مدرس موسیقی از برگزاری ورکشاپ تابستانه «آنالیز از سونات پاتتیک بتهوون» خبر داد.

وی گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه‌های تابستانه هستیم که این ورکشاپ مطابق با ورکشاپ‌های استاندارد دنیا برگزار می‌شود و هدفمان این است مستر کلاس‌های تخصصی برگزار شود تا علاقه‌مندان بتوانند از این کارگاه‌ها استفاده کنند. این ورکشاپ‌ها شامل سه کارگاه «سلفژ و تربیت شنوایی» (شایا اسدی)، «تجزیه و تحلیل ردیف موسیقی ایرانی» و «آنالیز از سونات پاتتیک بتهوون» است که بررسی این سونات برای علاقه‌مندان و هنرجویان به عهده من است. این کارگاه‌ها از ۲۶، ۲۸ و ۲۹ تیر سال جاری شروع می‌شود و تعداد آن‌ها چهار جلسه سه ساعته است.

این نوازنده پیانو افزود: در این کارگاه آموزشی آنالیز از نقطه نظر هارمونی، فرم و تکنیک اجرایی پیانو و اهمیت این سونات در تاریخ است. همچنین اتفاق‌هایی که بعد از تصنیف این اثر در تاریخ به جهت بارقه‌های موسیقی رومانتیک رقم می‌خورد و فرم سونات بتهوون در قیاس با سونات‌های دوره کلاسیک (موتسارت و هایدن) و اوج تعالی فرم سونات در سونات شماره ۸ اپوس ۳۷ (پاتتیتک) بررسی می‌شود.

دمیریان بیان کرد: در ادامه خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها در آکادمی موسیقی شایا اسدی برگزار می‌شود و به دلیل بیماری کرونا این ورکشاپ‌ها با تعداد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. همچنین قرار است این ورکشاپ‌ها به صورت آنلاین برای هنرجویانی که امکان حضور در کلاس‌ها را ندارند برگزار شود.

نظر شما