شناسهٔ خبر: 48226090 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ادامه عملیات اطفای حریق در ارتفاعات گچساران

تلاش‌ها برای مهار آتش در ارتفاعات کوه نارک گچساران ادامه دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 "غلامحسین حکمتیان" گفت: با هماهنگی‎‌های انجام شده، یک فروند بالگرد آبپاش هوانیروز سپاه برای مهار آتش در ارتفاعات کوه نارک گچساران از توابع این استان وارد منطقه شد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: جنگل‌ها و مراتع کوه نارک گچساران شامگاه پنجشنبه دچار آتش‌سوزی شد و از زمان وقوع این حادثه تاکنون، تلاش نیرو‌های امدادی برای فرونشاندن این آتش ادامه دارد.

وی بیان کرد: باتوجه به کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه حضور بالگرد آبپاش برای خاموش کردن آتش بسیار ضروری است.

حکمتیان با بیان اینکه آتش‌سوزی کوه نارک گچساران در کنترل است، گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ نفر از نیرو‌های مردمی و یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست در منطقه حضور دارند.

وی با بیان اینکه سخت گذر بودن و وزش باد، عملیات مهار آتش را با دشواری مواجه کرده است، گفت: هم اینک با استفاده از بالگرد، نیرو‌های امدادی به همراه تجهیزات برای مهار آتش در حال انتقال به منطقه آتش سوزی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای مهار آتش سوزی کوه نارک، از نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان‌های همجوار از جمله باشت، چرام و کهگیلویه درخواست کمک شد.

حکمتیان ادامه داد: نیرو‌های تازه نفس برای کمک به مهار آتش کوه نارک گچساران به منطقه اعزام شده و یا در حال اعزام نیرو و ارسال تجهیزات به محل آتش سوزی هستند.

وی بیان کرد: آب، غذا و تجهیزات پشتیبانی برای نیرو‌هایی که از روز پنجشنبه تاکنون در حال مهار آتش هستند، به ارتفاعات یاد شده ارسال شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امیدواریم به زودی با تلاش همه نیرو‌های حاضر در بحران، شاهد کنترل و مهار آتش در ارتفاعات کوه نارک گچساران باشیم.

حکمتیان افزود: همزمان با آتش سوزی کوه نارک گچساران، پوشش جنگلی و مرتعی چالموره باشت طعمه حریق شد.

وی گفت: این آتش سوزی بعدازظهر دیروز(جمعه) طعمه حریق که از سوی نیرو‌های منابع طبیعی و مردمی مهار شد.

پیش از این هفت فقره آتش سوزی امسال در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شرین، تپه‌های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داد.

۶۰۶ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف گچساران در آتش سوزی‌های پارسال دچار آسیب جدی شده است.

این میزان جنگل و مراتع در ۲۹ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.
 

نظر شما