شناسهٔ خبر: 48218408 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«فرهود جلالی»، میراث‌دار موسیقی شمال ایران بود

تهران- ایرنا- معاون هنری وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر موسیقی این وزارتخانه در پیام‌هایی برای درگذشت «فرهود جلالی کندلوسی» نوازنده و خواننده موسیقی مازندران بر ویژگی بارز این هنرمند، در حفظ میراث موسیقی بومی شمال کشور اشاره کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی این وزارتخانه، در پیام های جداگانه درگذشت فرهود جلالی کندلوسی نوازنده و خواننده موسیقی مازندران را تسلیت گفتند.

حفظ موسیقی بومی بیانگر عشق فرهود جلالی است

 حسینی در این پیام تسلیت نوشته است: فرهود جلالی همواره برای فرهنگ و هنر و موسیقی بومی مازندران تلاش کرد، دانش خود را در علوم اجتماعی نیز با مطالعات در زمینه فرهنگ و موسیقی و آداب و سنن مازندران پیوند داد و به ثبت و معرفی موسیقی و فرهنگ بومی این منطقه خدمت کرد. چند دهه کوشش بی دریغ برای فرهنگ و میراث موسیقی بومی و حفظ اصالت های فرهنگی و آثاری که به یادگار گذاشته است بیانگر عشق و دلسوزی او به فرهنگ و هنر است.

«فرهود جلالی»، میراث‌دار موسیقی شمال ایران بود سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


درگذشت هنرمند گرانقدر و همکار عزیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خانواده گرامی اش و همکاران تسلیت می گویم و برای آن زنده نام از درگاه خداوند علو درجات و برای خانواده و دوستانش سلامتی و صبر مسالت دارم.

فرهود جلالی میراث ارزشمند خطه شمال کشور بود

در متن پیام تسلیت اله‌یاری آمده است: مرحوم فرهود جلالی کندلوسی، پیشکسوت هنر مازندران و از همکاران خانواده بزرگ فرهنگ و هنر تن به مشیت الهی داد و به کاروان  هنرمندان سفرکرده پیوست.

«فرهود جلالی»، میراث‌دار موسیقی شمال ایران بود محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرهود جلالی وجود گرانمایه‌اش از میراث ارزشمند فرهنگی-هنری خطه شمال کشور بود و عمری را با پنجه و نفس تأثیرگذارش، به معرفی ظرایف موسیقی بومی پرداخت. و در امر مدیریت فعالیت های فرهنگی هنری نیز  تلاش فراوان نمود. 

این فقدان تلخ را به جامعه هنری کشور و خاندان گرامی‌اش تسلیت گفته و آمرزش و غفران ایشان را از درگاه حضرت حق خواهانم.

فرهود جلالی کندلوسی فعال فرهنگی و مدیر موسسه فرهنگی هنری پارپیرار که نزدیک به سه دهه تلاش‌های اثرگذاری برای احیاء فرهنگ بومی مازندران انجام داد و نقش پررنگی در برجسته‌سازی آیین‌های مازندران طی دو دهه اخیر داشت، بعدازظهر پنجشنبه (۱۷ تیر) در سن ۵۶ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

نظر شما