شناسهٔ خبر: 48209353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده بوئین زهرا در مجلس :

پایداری تولید ایران بدون صادرات صورت نمی گیرد

نماینده شهرستان بوئین زهرا و آوج گفت: تولید زمانی می تواند پایه دار و با ثبات باشد که صادرات محصولات هم رقم بود به عبارت دیگر پایداری تولید بدون صادرات صورت نمی گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله عباسپور روز پنجشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین، افزود: تولید، خوداتکایی و درون زایی پایه و اساس اقتصاد است و توجه به آنها موجب شکوفایی اقتصادی و فعال سازی ظرفیت های تولیدی کشور می شود.

وی گفت: تولید زمانی می تواند پایه دار و با ثبات باشد که صادرات محصولات هم رقم بود به عبارت دیگر پایداری تولید بدون صادرات صورت نمی گیرد.

این نماینده افزود: باید دیپلماسی اقتصادی را فعال کنیم که سرلوحه امور مجلس شورای اسلامی است و ما این موضوع را در کمیسیون صنایع مجلس پیگیری کرده ایم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردم در ایجاد رونق اقتصادی، گفت:تجربه انقلاب اسلامی نشان می دهد هرکجا کار به مردم واگذار شده، در آنجا توفیقات بزرگی حاصل شده است و هرکجا مردم پای کار آمدند دولتها به توفیقات بزرگی دست یافته اند.

این نماینده گفت: انقلاب اسلامی با حضور مردم در صحنه به پیروزی رسید و هشت سال جنگ تحمیلی با مشارکت مردم به نفع انقلاب اسلامی خاتمه یافت.

وی افزود: در حوزه اقتصادی اگر بخواهیم شکوفایی اقتصادی و پایداری و ثبات را داشته باشیم براساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید اقتصاد را به مردم واگذار کنیم.

 عباسپور اضافه کرد: به همین دلیل نخبگان اقتصادی در مشورت با مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را پیش بینی کردند که در آن مردم پایه و اساس اقتصاد هستند.

وی گفت: خوداتکایی، درون زایی و نگاه به بیرون در حوزه صادرات وقتی تعریف می شود که نقش بی بدیل مردم در این حوزه هم تعریف می شود و باید به این ظرفیت مردمی بسیار توجه داشت.

در ادامه این مراسم از صادرکنندگان نمونه استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما