شناسهٔ خبر: 48207815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

انبارلویی: هر کسی که بیشترین رأی‌ را در «سامانه یاران رئیسی» کسب کند، لزوماً شایسته‌ترین فرد نیست/ برخی از مدیران فعلی هم شایسته هستند

معاون سیاسی حزب مؤتلفه گفت: طبیعتاً در انتخاب اعضای کابینه، نظر نهایی با رئیس‌جمهور است و این سامانه نیز در مقام مشورت حاضر می‌شود. برای تصمیم‌گیری درخصوص چنین مواردی، صرفاً نمی‌توان به نظرسنجی‌های محدود اکتفا کرد زیرا به طبع مردم افراد مشهوری که از آن‌ها شناخت دارند را در این سامانه معرفی می‌کنند و اینگونه افراد لایقی که کمتر شناخته‌شده هستند، دیده نمی‌شوند. به همین دلیل است که کارشناسان معتقدند، شخصی که برای سمتی بیشترین رأی‌ را در این سامانه کسب کند، لزوماً شایسته‌ترین فرد برای آن مسئولیت نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدکاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب مؤتلفه درباره انتقادها نسبت به ایجاد سامانه یاران رئیسی گفت: «فرآیندی که آقای رئیسی به جهت شرکت خردجمعی در این تصمیم‌گیری ابداع کرده، ‌ایجاد سامانه یاران رئیسی است که در آن دیدگاه صاحب‌نظران و نخبگان در این‌باره را جویا شده تا بر اساس آن تصمیم‌گیری کند. در گذشته وزرا بر اساس خرد شخص رئیس‌جمهور یا حواریون او انتخاب می‌شدند و برکناری آن‌ها هم بر همین اساس بود؛ ولی شیوه جدید آیت‌الله رئیسی کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری با دقت‌بیشتر و حضور اقشار مردم صورت بگیرد.»

طبیعتاً در انتخاب اعضای کابینه، نظر نهایی با رئیس‌جمهور است و این سامانه نیز در مقام مشورت حاضر می‌شود. برای تصمیم‌گیری درخصوص چنین مواردی، صرفاً نمی‌توان به نظرسنجی‌های محدود اکتفا کرد زیرا به طبع مردم افراد مشهوری که از آن‌ها شناخت دارند را در این سامانه معرفی می‌کنند و اینگونه افراد لایقی که کمتر شناخته‌شده هستند، دیده نمی‌شوند. به همین دلیل است که کارشناسان معتقدند، شخصی که برای سمتی بیشترین رأی‌ را در این سامانه کسب کند، لزوماً شایسته‌ترین فرد برای آن مسئولیت نیست.

انبارلویی در ادامه اذعان کرد: «برخی از مدیرانی که درحال‌حاضر فعالیت می‌کنند، توانایی و شایستگی حضور در کابینه جدید را دارند؛ البته در نهایت باید ببینیم نظر رئیس‌جمهور منتخب چه بوده و سامانه‌ای که مسئول حضور خرد جمعی برای چینش کابینه است، چه برون‌دادی دارد.»

 

 
 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما