شناسهٔ خبر: 48207573 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

ترکیه تروریست‌ها را به افغانستان اعزام کرد!

دیده بان حقوق بشر سوریه از توافق ترکیه با سرکردگان گروه های تروریستی برای انتقال تروریست های عرب و ترک به افغانستان خبر داد. تروریست های عرب و تُرک پس از لیبی و جمهوری آذربایجان به افغانستان اعزام می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دیده بان حقوق بشر سوریه از توافق ترکیه با سرکردگان گروه های تروریستی برای انتقال   تروریست های عرب و ترک به افغانستان خبر داد.

براین اساس، اعضای گروه های تروریستی عرب و تُرک مستقر در عفرین در شمال استان حلب و دیگر مناطق خارج از تسلط دولت سوریه با قراردادهای رسمی به کابل منتقل می شوند.

این مرکز سوری اعلام کرد که اعزام مزدوران و عرب و تُرک این بار با اعزام های پیشین به لیبی و آذربایجان متفاوت خواهد بود به طوری که این تروریست ها با قراردادهای رسمی و توسط شرکت های امنیتی ترکیه انجام می شود.

ثبت نام این تروریست ها توسط شرکت های امنیتی، اقدامی برای دور زدن قوانین بین المللی و قانونی نشان دادن حضور این مزدوران در افغانستان است.

براساس این گزارش، اعزام مزدوران سوری از ماه سپتامبر و با نظارت سازمان اطلاعات ترکیه انجام می شود زیرا این مزدوران به سرکردگان خود اعتمادی ندارند.

ماموریت این نیروها، دفاع از فرودگاه کابل، تاسیسات دولتی و دفاع از نیروهای بین المللی در افغانستان اعلام شده است.

حقوق پیشنهادی برای هر تروریست، ماهانه دوهزار تا سه هزار دلار است.

این طرح همچنان در دست مطالعه است و تاکنون اجرایی نشده است.

ترکیه پیشتر از مزدوران سوری برای نبرد در کنار دولت وفاق لیبی و در جمهوری آذربایجان برای نبرد با ارتش ارمنستان استفاده کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما