شناسهٔ خبر: 48206663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل ارشادمازندران :

رسانه ها نقدمنصفانه را سرلوحه کارشان قرار دهند

صاحب‌خبر -

 

به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ،در این نشست که صبح چهارشنبه ۱۶ تیرماه در فرمانداری شهرستان نکاء برگزار شد در ابتدا نماینده  و تعدادی ازاعضاء خانه مطبوعات نکاء نظرات و خواسته ها و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کرده ، سپس عباس زارع مدیرکل ارشاد در سخنانی ضمن سپاس از فرماندار و اهالی رسانه شهرستان نکا با تاکید برساماندهی خبرنگاران و فعالان رسانه ای در این شهرستان افزود : با حضور نماینده جدید خانه مطبوعات این امر باید تسریع شود .

زارع گفت : معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ،رسانه ها را  بنگاه اقتصادی دانسته که ضمن پرداختن به مسائل گوناگون جامعه ، باید اقتصاد خود را نیز مدیریت کنند .چون حمایت های وزارت ارشاد محدود است .

 

مدیرکل ارشاد اظهار داست : رسانه مکتوبی موفق است که در فضای مجازی خوب کار کند و این اهمیت فضای مجازی و تاثیرگذاری در جامعه را می رساند .

 

وی تصریح کرد : ضروری است رسانه های دارای مجوز در حوزه فضای مجازی ورود کنند و مدیریت این بخش را به عهده بگیرند و از فعالان این بخش که مجوز ندارند دعوت می کنیم که از وزارت ارشاد مجوز گرفته تا حمایت های آن وزارتخانه بهره مند شوند .

وی تاکید کرد :باید با تولید محتوا و مدیریت فضای مجازی توسط رسانه های مجوز دار و اهالی رسانه تاثیرگذاری خود را نشان دهند .

زارع در ادامه گفت :در نظر داریم مراسم بزرگداشت روز خبرنگار را در سه منطقه استان برگزار کنیم وبا توجه به محدویت های کرونایی تلاش می کنیم تا این مراسم به صورت شایسته برگزار شود .

مدیرکل ارشاد در پایان گفت : رسانه ها رسالت اصلی خودرا که نقد منصفانه است سرلوحه کار  قرار دهند که 

البته این نقد باید آگاهانه و همراه با راهکار باید تا بتوانیم به توسعه استان و شهرستان کمک کنیم. ‌

 

عبدالجوادتوحیدی فرماندار شهرستان نکا نیز در سخنانی ضمن تشکر از تلاش خبرنگار بویژه در ایام کرونا و انتخابات گفت : نقش رسانه ها در جامعه بسیار تاثیرگذار است .

وی فضای مجازی را در اصل فضای حقیقی دانست و افزود : مسئولین و مردم و اهالی رسانه باید از کارکرد این فضا و قابلیت های آن آشنایی داشته باشند و ضروری است متولیان برای این بخش ، قانون تصویب کرده تا بتوان از این ظرفیت بالا استفاده درست کرد.

نظر شما