شناسهٔ خبر: 48194278 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام آگاه روس: اوپک پلاس در هفته جاری دیداری برگزار نمی کند

مسکو - ایرنا - یک مقام روسی نزدیک به مذاکرات اوپک پلاس اعلام کرد که کشورهای عضو اوپک پلاس برای هفته جاری (تا روز یکشنبه) هیچ دیدار و نشست رسمی را برنامه ریزی نکرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس روز چهارشنبه به نقل از مقام آشنا به مذاکرات اوپک پلاس نوشت: رایزنی های داخلی میان کشورهای اوپک پلاس پس از روز دوشنبه که قرار بود دیداری بین وزیران خارجه کشورهای عضو برگزار شود ادامه دارد.  

این مقام با بیان اینکه مذاکرات ادامه دارد، گفت: اما نشانه اینکه در هفته جاری دیداری بین اعضای اوپک پلاس برگزار شود، وجود ندارد و مساله هنوز حل نشده است.

تاس به نقل از یک مقام دیگر آشنا به مذاکرات اوپک پلاس نوشت: موضوع تدارک مقدمات دیدار اوپک اوپک در زمان حاضر مطرح نیست.  

اوپک پلاس سهمیه های کنونی تولید را رعایت می کند

یک مقام نزدیک به مذاکرات اوپک پلاس روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای عضو اوپک پلاس تا کسب توافق در مورد سطح تولید نفت در ماه اوت، سهمیه تولید کشورها برای ماه جاری میلادی را رعایت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از منابع خبری آشنا به مذاکرات اوپک پلاس نوشت: تا زمانی که توافق بدست نیامده است، وضعیت در شرایط کنونی باقی خواهد ماند.  

قرار بود دیدار وزیران اوپک پلاس روز دوشنبه برگزار شود که این دیدار به دلیل رایزنی های تلفنی غیررسمی شرکت کنندگان به تعویق افتاد.

کشورهای اوپک پلاس قصد داشتند درباره افزایش ۲ میلیون بشکه دیگر تولید نفت برای ماه اوت گفت و گو کنند اما در این مورد بین کشورهای عضو اختلاف نظر وجود دارد.  

بر اساس توافق اوپک پلاس، کشورهای شرکت کننده در آن سطح تولید را از ماه می تا پایان ماه جولای جاری ۲.۱ میلیون بشکه در روز افزایش دادند.  

اعضای  اوپک پلاس متشکل از ۲۳ کشور پس از همه گیری کرونا و ضربه به اقتصاد جهانی در سال گذشته، رویکرد کاهش شدید تولید نفت را به اجرا گذاشتند.

اما این کارتل از اوایل ماه می (اردیبهشت) شروع به افزایش تولید سخاوتمندانه تری کرده، زیرا بهای نفت رو به افزایش گذاشته و اوضاع بهداشت و سلامت در کشورهای توسعه یافته بهبود یافته است.

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه یازدهم خرداد ماه اعلام کرده بود که کشورهای عضو اوپک پلاس در ماه جولای (تیرماه) تولید نفت خود را روزانه ۴۴۱ هزار بشکه افزایش می دهند.

نوواک مسوول امور انرژی در دولت روسیه،  در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ در پایان نشست وزیران اوپک پلاس خاطرنشان کرد: بهای نفت در بازار جهانی در چند ماه اخیر تثبیت شده و این وضعیت حاکی از توازن ایجاد شده در بازار است.

وی ادامه داد: قیمت های نفت که در بازار جهانی نفت در چند ماه اخیر شاهد بودیم کمابیش ثبات یافته است و این وضع نشانه افزایش تدریجی سطح تقاضا برای خرید نفت و احیای بازار است.

معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد که کشورهای عضو اوپک پلاس به احیای سریع سطح تقاضای نفت و فرآورده های نفتی در جهان تاکید دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما