شناسهٔ خبر: 48183138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران در اواسط آگوست/ حمله پهپادی به فرودگاه اربیل/ انتشار ارزیابی سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بانک جهانی از جنگ اخیر غزه

سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران در اواسط آگوست، حمله پهپادی به فرودگاه اربیل و انتشار ارزیابی سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بانک جهانی از جنگ اخیر غزه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،  ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان تکمیل شده است.

- خبرگزاری رویترز گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده ۲۰ درصدی خبر داده است.

- سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بانک جهانی در گزارشی اعلام کردند که ۱۱ روز جنگ در غزه موجب وارد آمدن خسارت سنگین به این باریکه و تضعیف بیشتر اقتصاد آن شده است.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری به گزارش خبرگزاری رویترز مبتی بر تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی واکنش نشان داد.

- منابع امنیتی در اقلیم کردستان عراق از حمله پهپادی به فرودگاه بین‌المللی اربیل خبر دادند.

- رئیس‌ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در رأس هیأتی شامل ۱۰ قانون‌گذار از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، برای گفت‌وگو با کابینه جدید رژیم صهیونیستی عازم سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

- تروئیکای اروپا در واکنش به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی با درجه غنی‌سازی ۲۰ درصد، آن را «نگران‌کننده» خواند.

- منابع خبری از وقوع آتش‌سوزی در فرودگاه «المثنی» بغداد خبر دادند.

- سخنگوی کاخ سفید تأیید کرد که معاون وزیر دفاع عربستان برای رایزنی‌های منطقه‌ای در واشنگتن به سر می‌برد.

- نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری به گزارش خبرگزاری رویترز درباره گام جدید هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

- وزیر خارجه ژاپن اواسط ماه آگوست برای دیدار با مقام‌های ارشد دولت جدید ایران عازم تهران می‌شود.

 

 

 

نظر شما