شناسهٔ خبر: 48168540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساخت ۴۰ شهرک جدید در کشور

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: ظرفیت ایجاد شهرهای جدید با توسعه ضلع سوم شهرک ها را تدوین و با تصویب شورای عالی شهرسازی ظرفیت ۴۰ شهرک در کشور جانمایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید کشور در مراسم  بهره برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی پردیس که پیش از ظهر امروز با حضور وزیر راه برگزار شد، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی در پیشبرد اهداف شهرهای جدید کشور نگاه ویژه ای دارند و اقدامات صورت گرفته و سیاست های کلان با همدلی که در پردیس وجود دارد باعث دلگرمی همکارانمان بوده و تشکر ویژه ای در این خصوص داریم.

وی گفت: شروع تصفیه خانه فاضلاب با ورود قضایی فرمانداری مجموعه را برای آغاز به کار امیدوار کرد و خوشبختانه این اقدامات به نتیجه رسیده و پروژه های مسکن مهر و ساخت واحدهای مسکونی که ساختشان با آورده متقاضیان بود و زحمات دولت های مختلف در شروع و میشبرد آن انکار ناپذیر است‌.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور افزود: زیرساخت ها و خدمات همزمان با محدودیت های مالی دولت انجام شد و ما در مجموع سال ۱۳۹۸ و ۹۹ مجموع هزینه های عمرانی شهرهای جدیدمان برابری میکند با کل هزینه‌هایی که از منابع داخلی در تمام شهرهای جدید کشور انجام دادیم و این با رقم های ثابت هم برابر می کند.

طاهرخانی ادامه داد: در مجموعه های زیرساختی حدود ۴۵۷ پروژه از زمان شروع مسکن مهر و ۲۵۷ مورد دولت دوازدهم آغاز شده و از این تعداد نیز ۱۶۰ مورد برای دو سال اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت شهرهای جدید مغفول بود و به همین دلیل بخش خصوصی را وارد میدان کردیم، و در سالهای ۹۸ و ۹۹ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی قرارداد بسته و خدمات روبنایی و زیربنایی منعقد شد که بخش عمده آن در پردیس بوده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور تصریح کرد: در هیچ شهر جدیدی رشد جمعیت هفت برابر نبوده و در جایی شهرهای جدید نخواهد بود که مدرسه نداشته باشد و در حوزه های جدید به جز کلانتری، مساجد، مدرسه به بحث فضاهای درمان و فرهنگی ورود کردیم و فرهنگسرا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سراهای محله د فضای درمانی را در پردیس، فولادشهر در مقیاس پردیس آماده کردیم و در عالی شهر نیز آماده افتتاح است، تعداد زیادی بسته های مشارکتی در پرند و پردیس دیده شده و امیداریم با دستورات محسنی بندپی استاندار در تجهیز اماکن درمانی به سرعت به نتیجه برسیم‌.

طاهرخانی افزود: تمرکز شهرهای جدید شکل دادن به بستر زیرساخت های شهری مدرن‌تراست و به همین دلیل مدارس اجتماع محور را در تمام شهرهای جدید با مشارکت مردم با توسعه کار و فعالیت شهروندان آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور ادامه داد: اقدام ویژه ای که انجام شد ظرفیت ایجاد شهرهای جدید با توسعه ضلع سوم شهرک ها را تدوین و با تصویب شورای عالی شهرسازی ظرفیت ۴۰ شهرک در کشور جانمایی شده ۶ شهرک تا کنون دستور گرفته و شروع به آماده سازی کردیم.

وی اضافه کرد: در شهرهای جدید کشور ۱۲۵ هزار مسکن اقدام ملی آغاز شده است با رعایت تمام الزمات فنی و اجرایی مسکن اقدام ملی با تامین وام ۲۵۰ میلیونی برای هر واحد با ۵۰ درصد هزینه ساخت تامین شده است.

انتهای پیام/ی

نظر شما