شناسهٔ خبر: 48167193 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسیج سازندگی ۱۱۲ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرد

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: پارسال ۱۱۲ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح‌های بسیج سازندگی ایجاد شد و امسال قرار است ۲۰۰ هزار فرصت شغلی به وجود آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور در جمع خبرنگاران در بوشهر بیان کرد: با اجرای طرح‌های بسیج سازندگی، پارسال ۱۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شد و امسال برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است.

او همچنین عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از سال ۹۲ طرح اقتصاد مقاومتی را با هدف ایجاد اقتصاد مردم پایه مطرح کردند و بسیج نیز با قدرت وارد کار شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ایجاد قطب صنایع تبدیلی در محصولات کشاورزی را یکی از کارهای مهم بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: تا کنون ۴۳۵ محصول در کشور شناسایی شده و امسال قرار است روی ۳۲ محصول به عنوان قطب و پایتخت به صورت ویژه کار شود.

زهرایی ادامه داد: در استان بوشهر که سومین استان تولید کننده خرما در کشور است باید به این محصول توجه جدی صورت گیرد. همچنین باید با ایجاد صنایع تبدیلی، صدور مجوزها و کاهش هزینه‌های حمل و نقل از گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر حمایت کرد که بسیج سازندگی به‌عنوان یک حلقه میانی برای روان سازی کار باید این نقش را انجام دهد.

او به اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در قالب طرحی جامع و مردم پایه، در۱۰هزار و ۲۸۳ روستا اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های تامین آب آشامیدنی و کشاورزی، مسکن محرومان، کارگاه‌های زیرساخت اشتغال، احداث جاده بین مزارع، خانه بهداشت و مدرسه یک تا سه کلاسه از اولویت‌های تعیین شده در طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، بخش دوم طرح محرومیت زدایی مردم پایه را شناسایی و رسیدگی به محله‌های حاشیه نشین شهری عنوان کرد که  بر این اساس تاکنون هزار و ۱۰۰ محله در کشور شناسایی شده است و از این تعداد امسال ۳۶۰ محله در پنج استان کشور به عنوان آزمایشی از خدمات بسیج سازندگی برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید

زهرایی افزود: تا قبل از سال ۹۹ که فعالیت‌های بسیج سازندگی غیر هدفمند اجرا می‌شد به صورت میانگین هشت هزار و ۲۰۰ پروژه محرومیت زدایی در کشور اجرا می‌شد و با  تغییر رویکرد و هدفمند کردن فعالیت‌ها سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۰۰ طرح با کمک نهادهای مختلف با ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

او با بیان اینکه بسیج سازندگی سال ۱۳۷۹ در امتداد جهاد سازندگی و با ماموریت محرومیت‌زدایی تشکیل شد، از فعالیت بیش از ۷٠٠ هزار نفر در ۴٢ هزار گروه جهادی در کشور خبر داد.

رئیس بسیج سازندگی کشور به کمک‌های مومنانه بسیج سازندگی هم اشاره کرد و توزیع ۱۴.۵ میلیون بسته معیشتی، ۴۹ هزار جهیزیه و یک میلیون و ۱۰۰ هزار لوازم خانگی، ۱.۵میلیون تبلت و کیف و کفش، ۹۰ میلیارد تومان کمک نقدی، توزیع۳۰ میلیون دست غذای گرم، مرمت ۱۴هزار خانه و آزادی پنج هزار و ۲۸۰ زندانی جرایم غیرعمد را از جمله این کمک‌ها برشمرد.

زهرایی گفت: بسیج سازندگی ٢۵ هزار صندوق قرض‌الحسنه با یک میلیون و ۱۰۰ هزار عضو نیز در کشور دارد.

انتهای پیام/ک

نظر شما