شناسهٔ خبر: 48166053 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انصارالله: آمریکا عامل اصلی بسیج تروریست‌ها در مرکز یمن است

تهران- ایرنا- جنبش انصارالله یمن، ایالات متحده را به بسیج سازمان های تروریستی القاعده و داعش در استان «البیضاء» در مرکز یمن متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (سه شنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم»، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در بیانیه ای گفت: ایالات متحده که به دروغ و تزویر ادعا می کند که نگران روند صلح در یمن است عامل تشدید عملیات نظامی در منطقه «الزاهر» در استان البیضاء است.

وی افزود: شعار دروغین صلح که کشورهای متجاوز به رهبری آمریکا پشت آن پنهان می شوند چیزی جز فریب و ابزاری برای اجرای دستور کار خود در سرکوب و کنترل مردم یمن نیست.

وی ادامه داد: این عملیات نشان دهنده دست داشتن ائتلاف متجاوزان در عملیات جنایتکارانه ای است که القاعده و داعش در همه استانها به ویژه در استان البیضا انجام می دهند.

او خاطرنشان کرد که عملیات در البیضاء در حالی شدت گرفته است که این کشورهای متجاوز ،‌صنعا را به جلوگیری از روند صلح متهم می کنند و همین باعث رسوایی آنها می شود.

نیروهای ائتلاف پس از اینکه در استان مأرب متحمل شکست های پی در پی از نیروهای انصارالله شدند با استفاده از عناصر القاعده و داعش برای جنگ علیه نیروهای یمنی درصدد گشودن جبهه های جدیدی در استان البیضاء هستند.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند که شمار زیادی از عناصر داعش و القاعده به جبهه‌های نبرد متجاوزان و مزدوران یمنی در مناطق اشغالی به ویژه در استان البیضاء پیوستند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف بیش از پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان بودند، بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما