شناسهٔ خبر: 48165298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آمریکایی‌ها بدون اطلاع به فرماندهان افغان پایگاه بگرام را ترک کرده‌اند

صاحب‌خبر -

شفقنا- با خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه بزرگ و هوایی بگرام در افغانستان ابعاد جدیدی از بی‌مسئولیتی آمریکایی‌ها در این ماجرا مشخص شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس۲۴؛ آمریکایی‌ها چند روز پیش پایگاه بگرام را تخلیه کردند بدون اینکه به نیروها و فرماندهان ارتش افغانستان اطلاع دهند. این موضوع ریسک بزرگ امنیتی را برای نیروهای افغان ایجاد کرد چرا که به یک باره این نیروها با خروج نیروهای آمریکایی و حضور هزاران زندانی طالبان از یک سو و خطر حمله این گروه از سوی دیگر، مواجه شدند.

ژنرال میراسدالله کوهستانی فرمانده جدید پایگاه بگرام یک تور برای خبرنگاران گذاشته تا واقعیات خروج آمریکایی‌ها از این پایگاه را بازگو کند. با اینکه این ژنرال افغان اذعان می‌کند که نیروهایش به قوت و قدرت نیروهای آمریکایی نمی‌رسند اما او تاکید می‌کند که همه تلاش خود را برای اداره و محافظت از این پایگاه بزرگ و مهم انجام می‌دهد. اما مشکلاتی بر سر این هدف وجود دارد؛ آمریکایی‌ها هیچ چیزی از نقشه عقب‌نشینی و یا برنامه خروج خود به نیروهای افغان ارائه نداده‌اند و آنها را با هزاران اسیر طالبان تنها گذاشته‌اند.

کوهستانی می‌گوید تلاش می‌کند با سه هزار نیروی خود از بگرام محافظت کند. آمریکایی‌ها علاوه بر نشان دادن بی‌مسئولیتی خود در خروج از این پایگاه، همه امکانات رفاهی را بسته‌اند و حتی تاریخ انقضای بسته‌های خوراکی نیز به پایان رسیده است.

نیروهای حفاظتی بگرام از دولت کابل درخواست سلاح و مهمات و نیز امکانات مقاومت دارند.

خبر اصلی را در فرانس۲۴ ببینید

نظر شما