شناسهٔ خبر: 48162159 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

براساس پیش بینی سازمان هواشناسی؛

نیمه جنوبی کشور گرم‌تر می‌شود/ دمای پایتخت امروز به ۴۱ درجه می‌رسد

سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز دمای هوای پایتخت به ۴۱ درجه خواهد رسید، از ورزش باد و خیزش گردوخاک در برخی شرق و مرکز و استقرار هوای گرم و افزایش دما در نیمه جنوبی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، طی ‌پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف حاکم خواهد بود.

طی سه روز آینده به ویژه ساعات بعد از ظهر در جنوب سیستان وبلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است؛ همچنین از امروز تا پایان هفته جاری با شمالی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، برای این نواحی ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد.
 
از اوایل وقت فردا تا روز جمعه در نواحی شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و در روز‌های پنجشنبه و جمعه در نواحی شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور در استان سمنان، شرق اصفهان، یزد و همچنین در نواحی از جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.
 
طی امروز تا روز جمعه با شمالی شدن جریانات در سواحل خزر و اردبیل روند کاهشی دما را خواهیم داشت و  همچنین از امروز تا روز ‌پنجشنبه در نیمه جنوبی کشور استقرار هوای گرم و افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.
 
شرق خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان امروز و تا روز جمعه دریای خزر مواج است.
 
آسمان تهران امروز صاف گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود و بیشترین دمای تهران امروز به ۴۱ درجه و کمترین به ۲۷ درجه می‌رسد.
 
سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار نارنجی رنگ اعلام کرد: از امروز تا پنجشنبه افزایش ارتفاع موج تا یک متر در نواحی ساحلی و تا ۱.۵ متر در فراساحل برای مناطق ساحلی و دور از ساحل گلستان، مازندران و گیلان قابل پیش‌بینی است.
 
احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه‌سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی در چنین شرایطی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت در شنا، محدودیت تردد قایق‌های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل توصیه می‌کند.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما