شناسهٔ خبر: 48150112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

تداوم قطعی‌های گسترده و بی برنامه برق در استان تهران

تهران- قطعی های گسترده و بی برنامه برق در سطح استان تهران طی دو روز گذشته همچنان تداوم داشته و سبب گلایه‌مندی مردم شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: از ابتدای هفته تاکنون قطعی‌های برق در سطح استان تهران افزایش یافته و گسترده‌تر نیز شده است.

در این بین عملاً برنامه‌های اعلام شده از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اعتباری نداشته و در بسیاری از مناطق در طی ۲۴ ساعت سه و یا چهار بار شاهد قطعی برق هستیم.

مردم: قطعی‌ها برنامه ریزی شده باشد

علاوه بر اینکه گرمای هوا تحمل بی برقی را سخت‌تر کرده است، نگرانی از آسیب دیدن وسایل برقی در میان قطع و برق مکرر برق مردم را نگران کرده است.

یکی از شهروندان ری در جنوب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از مسئولین اداره برق خواست، به برنامه‌های زمانبندی برق پایبند باشند و افزود: اگر بدانیم، برق چه زمانی قطع و یا وصل می‌شود، می‌توانیم، با برنامه ریزی خود را آماده کنیم، ضمن اینکه خواهش می‌کنیم، حتی الامکان قطعی برق یک بار در روز و آن هم در اوج ساعات گرم نباشد.

این قطعی برق که به کندی برخی از شبکه‌های اینترنتی منجر شده است، در حالی رخ می‌دهد، که ۷۰ درصد از کارمندان در ۱۲ شهرستان قرمز استان تهران دورکار بوده و قطعی برق و کندی اینترنت عملاً فعالیت‌های آن‌ها را مختل می‌کند.

اختلال در عملکرد برخی نانوایی‌ها

مشاهدات میدانی خبرنگار مهر حاکی از اختلال در فعالیت بسیاری از نانوایی‌ها در اسلامشهر طی قطعی‌های برق و بروز مشکلاتی در این خصوص شده است.

یکی از شهروندان شهرقدس در غرب تهران نیز به خبرنگار مهر گفت: از مسئولین درخواست دارم، که برق ادارات را بعد از ظهرها قطع کنند، چرا که ادارات بعد از ظهر ارباب رجوع ندارند و روشن بودن برخی دستگاه‌ها در آن ادارات توجیهی ندارد.

دامداران ورامین نیز قطعی مکرر و بی برنامه برق را عامل تلف شدن تعداد زیادی از دام‌هایشان می‌دانند و به این امر اعتراض دارند.

دعوت از مردم به صرفه‌جویی ۳۰ درصدی

تداوم قطعی های گسترده و بی برنامه برق در استان تهران

البته در این بین نباید از لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق و آب در فصل گرم سال غافل شد، معاون امور عمرانی استاندار تهران در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: نیازمند صرفه‌جویی حداقل ۳۰ درصدی مردم در مصرف آب و برق برای عبور از شرایط کنونی هستیم.

عبدالرضا چراغعلی گفت: سطح آب در سدها نیز به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و با توجه به پیش بینی کاهش بارش‌ها باید برای ماه‌های آینده و عبور از گرما و خشکسالی مدیریت بیشتری داشته باشیم و علاوه بر صرفه‌جویی پیش بینی‌ها انجام شود.

وی افزود: در شرایط کنونی هیچ تعهدی برای تأمین آب و برق در ساخت و سازهای غیرمجاز و باغ‌ها را نداریم.

خاموشی‌های استان تهران روزانه ۳۰۰ مگاوات اعلام اما ۵۰۰ مگاوات قطع می‌شود

مدیر منطقه برق ورامین نیز پیش از ظهر دوشنبه در بازدید مسئولان ارشد این شهرستان از اداره برق گفت: در کل کشور ۳۹ شرکت توزیع برق داریم، و اینها زیر نظر برق منطقه‌ای هستند، و جالب است بدانید استان تهران قم و البرز ۲۵ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند.

مسلم مزدرانی در خصوص تناقض در جدول زمانبندی خاموشی‌ها که مردم را کلافه کرده است بیان کرد: شرکت توزیع برق زمانبندی به بالا دستی می‌دهد، اما قطعی برق‌ها دست ما نیست و بدعهدی دیسپاچینگ ملی که وظیفه حفظ پایش برق ملی ما برعهده دارد، ما را هم سردرگم کرده است، به طور مثال در سطح استان تهران روزانه اعلام ۳۰۰ مگاوات خاموشی اعلام می‌شود، اما در عمل ۵۰۰ مگاوات خاموشی داریم، که دویست مگاوات آن پیش بینی نشده است.

مدیر اداره برق ورامین اتکا به نیروگاه‌های برق آبی را مرقوم به صرفه ندانست و اضافه کرد: استفاده از نیروگاه برق آبی به علت بارش کم و استفاده از آب سدها برای شرب و کشاورزی جوابگو نیست و نیروگاه‌های برق آبی در اکثر مواقع سال بلا استفاده شده است، باید به سمت تولید نیروگاه‌های خورشیدی برای احداث برق برویم.

وی گفت: کارشناسان، دشت ورامین را بهترین محل برای احداث و بهره برداری بهینه نیروگاه خورشیدی می‌دانند اما محیط زیست همکاری نمی‌کند در حالی که این مورد اگر صورت بگیرد برق منطقه ما هیچ گاه قطع نمی‌شود.

نظر شما