شناسهٔ خبر: 48144865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز به کار یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از آغاز به کار یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی از ۲۲ خرداد ماه، گفت : یازدهمین دوره این جشنواره امسال در رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد.

او گفت : در هر رده سنی دو کتاب یکی با موضوع سیره زندگی امام رضا (ع) و دیگری با موضوع امام زمان (عج) برای شرکت کنندگان معرفی شده است.

حسنی خوانسار با اشاره به برپایی جشنواره تا آبان ماه امسال افزود: افراد برای شرکت در این جشنواره باید به سایت جشنواره به آدرس www.samak.pl.ir مراجعه کنند.

او افزود: برای شرکت در این جشنواره پس از مطالعه هر دو کتاب، شرکت کنندگان باید ویدئویی کوتاه که ویژگی‌های آن در سایت جشنواره اعلام شده، در جهت معرفی کتاب و بیان موضوع و خلاصه آن ارسال کنند.

حسنی خوانسار گفت: برای رده سنی کودکان در کنار ارسال ویدئو، مسابقه نقاشی هم وجود دارد و کودکان می‌توانند نقاشی‌های خود را نیز درباره موضوع کتابی که مطالعه کرده اند، ارسال کنند.

این مسئول افزود: برای رده سنی نوجوانان نیز ارسال ویدئو، مسابقه نقاشی، مسابقه چهارگزینه ای، شعرسرایی و قصه گویی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: در رده سنی بزرگسالان، جشنواره از تنوع بالایی برخوردار است و شرکت کنندگان می‌توانند در کنار ارسال ویدئو، ارسال شعر، متن ادبی و داستانک مرتبط به موضوع کتاب داشته باشند، همچنین این افراد می‌توانند در مسابقه چهارگزینه‌ای با محتوای کتاب‌های جشنواره شرکت کنند.

حسنی خوانسار برگزاری این جشنواره را با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و افزود: هدف دیگر این جشنواره آشنایی شرکت کنندگان با سیره اهل بی (ع) و شناخت هرچه بیشتر امام رضا (ع) و امام زمان (عج) است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتاب‌های جشنواره در محل کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و افراد می‌توانند برای استفاده از کتاب‌ها مراجعه کنند.

او از برپایی اختتامیه این جشنواره در آبان ماه و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و افزود: در آیین اختتامیه از نفرات برگزیده جشنواره با اهدای جوایزی تجلیل می‌شود.

او گفت: در این دوره جشنواره برای رده سنی کودکان (۴ تا ۱۲ سال) دو کتاب «زندگی امام رضا (ع)» اثر سید مهدی مهاجرانی و «مجموعه ۱۴ معصوم، امام زمان (عج)» اثر زهرا عبدی، برای رده سنی نوجوانان (۱۳ تا ۱۷ سال) کتاب «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا (ع) و زیارت ایشان» اثر غلامرضا حیدری ابهری و کتاب «ده قصه از امام زمان (عج)» اثر فریبا کلهر و برای رده سنی جوانان (بالای ۱۸ سال) کتاب‌های «چشمه‌های بهشت: گزیده عیون اخبار الرضا (ع)» اثر محمد هادی زاهدی و کتاب «پرسش و پاسخ‌های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور)» معرفی شده است .

انتهای پیام/د

نظر شما