شناسهٔ خبر: 48140375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش اختصاصی مشرق؛

نگاهی به دو عملیات حیرت‌انگیز انصارالله یمن در هفته‌های اخیر/ وقتی تانک و نفربرهای ائتلاف سعودی از وانت مسلح یمنی فرار می‌کنند +فیلم و تصاویر

در این عملیات چندین دستگاه انواع زره پوش‌های متعلق به قوای ائتلاف منهدم شده و تعداد زیادی از نیروهای آنها کشته، زخمی یا اسیر شدند.

صاحب‌خبر -

سرویس جهان مشرق _ در ۲ هفته اخیر رزمندگان یمنی دست به ۲ عملیات درخشان در جبهه استان الجوف در شمال این کشور علیه نیروهای ائتلاف سعودی زدند.

نخستین عملیات مربوط به تاریخ ۲۰ ژوئن ماه گذشته میلادی است که توسط یگان پهپادی انصارالله یمن اجرا شد. بخش رسانه‌ای ارتش یمن برای نخستین بار کلیه مراحل اجرای عملیات از نفوذ تیم ویژه شناسایی در عمق ۲۰۰ کیلومتری مناطق تحت اشغال دشمن تا فاصله چند صد متری دشمن تا لحظه آماده‌سازی و شلیک پهپادهای انتحاری قاصف ۲K به سوی یک اردوگاه آموزشی مهم نیروهای وابسته به منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن در نزدیکی گذرگاه مرزی الودیعه در جنوب عربستان را منتشر کرد.

در این عملیات که توسط ۱۰ فروند پهپاد انتحاری قاصف ۲K انجام شد تصاویر جالبی از لحظه رسیدن این پهپادها به بالای اردوگاه مربوطه ضبط شده است. پهپادهای سری قاصف دارای یک سر جنگی انفجاری و ترکش زا هستند که در ارتفاع حدود ۱۰ تا ۲۰ متری از زمین و در بالای هدف منفجر شده و شعاع ترکش‌های انفجار به ۸۰ متر می‌رسد و سلاحی بسیار مناسب برای هدف قرار دادن محل تجمع نیروهای دشمن است.

بر اساس اعلام سخنگوی ارتش یمن در این حمله بیش از ۶۰ نیروی مزدور و تعدادی از قوای ارتش عربستان کشته و زخمی شده‌اند.

گفتنی است کمپ آموزشی مربوطه در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از منطقه المرازیق تحت کنترل انصارالله در استان الجوف یمن و ۳۰ کیلومتری مرز عربستان قرار داشت.

نگاهی به دو عملیات حیرت‌انگیز انصارالله یمن در هفته‌های اخیر/ وقتی تانک و نفربرهای ائتلاف سعودی وانت مسلح یمنی فرار می‌کنند +فیلم و تصاویر نقشه عملیات پهپادی انصارالله از منطقه المرازیق تا نزدیکی گذرگاه الودیعه عربستان

در واکنش به این حمله که منجر به عصبانیت شدید فرماندهان ائتلاف سعودی شده بود، قوای مشترک مزدور منصور هادی و ارتش عربستان اقدام به حمله به حوالی منطقه المرازیق و پادگان خنجر در شرق منطقه الحزم، مرکز استان الجوف یمن می‌کنند. این حمله موجب می‌شود تا دومین عملیات درخشان انصارالله در این منطقه نیز کلید بخورد.

یگان‌های زمینی ارتش یمن در این عملیات اقدام به ضد حمله علیه قوای ائتلاف سعودی در این منطقه کرده و آنها را مجبور به عقب نشینی گسترده از مناطق اشغال شده می‌کنند.

در فیلمی که توسط اعلام الحربی یمن از بخش‌هایی از این عملیات منتشر شده است صحنه‌های عجیب و منحصر به فردی از فرار تانک‌های T۵۵، نفربرهای زرهی BMP۱ و OT۶۴ و انواع خودروهای زرهی دیگر در برابر چند وانت مسلح به سلاح سبک نیروهای انصارالله قابل مشاهده است.

همچنین تعداد زیادی از ادوات نظامی قوای ائتلاف توسط یگان ضد زره انصارالله و شلیک موشک‌های AT۱۴ کورنت هدف قرار گرفته و نابود می‌شوند.

در این عملیات چندین دستگاه انواع زره پوش‌های متعلق به قوای ائتلاف منهدم شده و تعداد زیادی از نیروهای آنها کشته، زخمی یا اسیر شدند.

نفربر زرهی BMP۱ غنیمت گرفته شده توسط رزمندگان یمنی

نظر شما