شناسهٔ خبر: 48139761 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

خالد مشعل :

پیشرفتی در مذاکرات قرارداد مبادله اسیران حاصل نشده است/ مقاومت راه آزادسازی اسیرانش را خوب می‌داند/قدردان حمایتهای ایران هستیم/رفتن به آغوش اسرائیل راه حل مشکلات نیست/ قدس جهت قطب نمای غزه است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در خارج فلسطین تاکید کرد مقاومت خوب می داند که اسیرانش را چگونه از زندانهای اشغالگران آزاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، خالد مشعل روز یکشنبه در گفتگو با شبکه العربیه اظهار داشت هیچ پیشرفت واقعی در مساله قرارداد مبادله اسیران با تل آویو به وجود نیامده است، ولی مقاومت فلسطین، می داند که اسیرانش را چگونه آزاد کند.

 

مشعل خاطر نشان کرد اسرائیل از پرداخت هزینه های قرارداد مبادله اسیران طفره می رود، اما مقاومت بر آزادی اسیران خود پافشاری می کند و راه آزادی آنها را همانند قرارداد وفاداری به آزادگان می داند.

 

وی تصریح کرد طرح ما، طرح جنگها نیست، بلکه طرح مقاومت و آزادسازی است، وطن عظیم و قدس ما، قلب امت اسلام و عرب است، مقاومت در غزه، پیروزی را محقق کرد که سبب سربلندی امت اسلام و عربی شد.

 

مشعل تاکید کرد اسرائیل خطری برای امت اسلام است و هر کس گمان می کند که این رژیم می تواند جزئی از راه حل برای بحرانهای ما باشد، در اشتباه است، چراکه جنگ اخیر اثبات کرد که اسرائیل دشمن واقعی امت است.

 

وی افزود حماس همچنان از نظر فکری به مکتب اخوان المسلمین تعلق دارد، ولی در عین حال ما یک جنبش مستقل فلسطینی هستیم که مساله آن، مقاومت بر ضد اشغالگری است و تصمیم گیری هم در میان رهبرانش اتخاذ می شود.

 

مشعل گفت خیلی ها به صورت رسمی و مردمی از ما حمایت کردند، ایران با سلاح و فناوری از ما حمایت کرد و ما از این کشور و هر طرف دیگری که از ما حمایت می کند، تشکر می کنیم.

 

وی افزود هر کس مشکلی با ایران و ترکیه یا دیگران دارد، راه حل آن رفتن به آغوش اسرائیل نیست، بلکه ما باید قدرتمند باشیم.

 

 

مشعل درباره جنگ یازده روز اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت جنگها به سبب رفتار تجاوزکارانه اشغالگران و شهرک سازی و تجاوز به قدس و مقدسات و محاصره غزه بر مقاومت تحمیل می شود.

 

وی افزود غزه در نبرد اخیر تاکید کرد که جهت قطب نمای آن، قدس است و برای دفاع ازآن آماده فداکاری است، این نبرد همچنین ثابت کرد که مساله ما یکی است و نیز دروغ بودن ادعاهای برخی مبنی بر تصمیم حماس برای تشکیل دولت کوچک برای جدایی از سرزمین و ملت را اثبات کرد.

 

مشعل درباره عادی سازی روابط برخی رژیمهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت ملت فلسطین با پروژه معامله قرن ترامپ و طرحهای حذف مساله فلسطین مقابله و با ایستادگی و مقاومت و اتحاد در داخل و خارج آن را به شکست کشاند، همانطور که نبرد اخیر آن را ثابت کرد.

 

وی همچنین خواستار آزادی فلسطینیان بازداشت شده در عربستان و گشودن درهای رابطه با حماس و بازگشت به نقش آن در حمایت از مساله فلسطین شد.

 

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما