شناسهٔ خبر: 48137851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل آبفا کردستان عنوان کرد:

۱۶۴ میلیون مترمکعب آب تولیدی در کردستان پاسخگوی نیاز مشترکان است

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: حجم آب تولیدی در استان کردستان ۱۶۴ میلیون مترمکعب است که این میزان تولید پاسخگوی نیازهای مشترکان در استان است

صاحب‌خبر -

علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با بیان اینکه جمعیت فعلی استان یک میلیون و 730 هزار نفر است، گفت: تعداد کل مشترکین بیش از 475 هزار نفر است.

 

وی با اشاره به وجود 37 شهر در استان که همگی زیر پوشش آبفا قرار دارند، خاطرنشان کرد: در بخش شهری 100 درصد جمعیت شهرنشین زیر پوشش خدمات شرکت در حوزه آب و 96 درصد نیز زیر پوشش خدمات شرکت در حوزه فاضلاب قرار دارند.

 

مدیرعامل آبفا کردستان تعداد تصفیه خانه‌های آب در مدار بهره‌برداری استان را 6 واحد عنوان کرد و گفت: تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب در حال فعالیت نیز 8 واحد هستند؛ ضمن آنکه یک تصفیه خانه آب و پنج تصفیه خانه فاضلاب نیز در حال ساخت هستند.

 

تخت‌شاهی با اشاره به وجود یک‌هزار و677 روستا در استان عنوان کرد: در بخش روستایی نیز 85 درصد جمعیت زیر پوشش خدمات شرکت در حوزه آب قرار دارند؛ ضمن آنکه سه تصفیه خانه آب در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

 

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر یک تصفیه خانه فاضلاب روستایی در حال فعالیت است و یک واحد تصفیه خانه روستایی دیگر نیز در حال ساخت است.

پایان پیام/713

نظر شما