شناسهٔ خبر: 48130776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی:

بانهاده‌های دپو شده در بنادر نیاز ۴ ماه کل کشور تامین می‌شود / بی‌تدبیری مسئولین باعث نابودی نهاده‌ها در بنادی می‌شود

حدود ۳.۴ میلیون تن نهاده در بندر دپو شده که با این میزان می‌توان نیاز حداقل ۴ ماه کشور را تامین کرد. این در حالی است که حدود ۱.۵ میلیون تن نهاده هم در حال ترخیص است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دکتر عباسی نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به منظور نظارت میدانی از وضعیت واردات و ترخیص نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) بازدید کردیم، گفت: حدود ۳.۴ میلیون تن نهاده در بندر دپو شده که با این میزان می‌توان نیاز حداقل ۴ ماه کشور را تامین کرد. این در حالی است که حدود ۱.۵ میلیون تن نهاده هم در حال ترخیص است.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با بیان اینکه نهاده موجود آماده بارگیری به استان هاست گفت: متأسفانه با بی تدبیری و ترک فعل بعضی از مسئولین، توزیع این نهاده‌ها به مشکل برخورده است و نهاده‌ها در حال کپک زدن هستند.

وی از تنظیم صورتجلسه‌ای با الزامات تعیین شده برای ارگان‌های مختلف خبر داد و افزود: یکی از مسائل موجود کمبود کامیون جهت بارگیری نهاده‌ها به استان‌های مختلف بود که پیشنهاد شد با وزارت کشور و استانداری‌ها هماهنگی صورت بگیرد تا اینکه از ظرفیت استان‌ها جهت حمل بار استفاده شود و همچنین مشوق‌هایی برای مجموعه‌های راهداری در نظر گرفته شود تا اینکه نهاده را به دست دامدار برسانند.

عباسی افزود: روز دوشنبه هم در کمیسیون کشاورزی مجلس با متولیان امر جلساتی برقرار خواهد شد که این موضوع را به سرانجام مطلوب برسانیم.

نظر شما