شناسهٔ خبر: 48125953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کوتاهی در حل مشکلات تالاب بین‌المللی هورالعظیم پذیرفتنی نیست/ فاجعه زیست محیطی با عدم تخصیص حق آبه تالاب

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: دولتمردان باید هر‌چه سریعتر مشکل تالاب بین المللی هورالعظیم را به صورت اساسی حل کنند و نگرانی مردم استان ، بخصوص مرزداران در محدوده دشت آزادگان را برای همیشه برطرف کنند زیرا قصور از هرکسی که باشد پذیرفتی نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

سید محسن موسوی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: عدم تخصیص حق آبه تالاب هورالعظیم باعث رخداد فاجعه زیست محیطی در این تالاب بین المللی شده است.

وی افزود: تالاب هورالعظیم با دو میلیون هکتار زیست بوم انواع پرندگان و ماهی‌ها است و همچنین به عنوان مرکزی برای تعلیف هزاران راس گاومیش ،گاو و گوسفند در طول سالها وقرنها است.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: علاوه بر آبزیان و حیوانات، هزاران انسان از نیزارهای موجود در این تالاب ، پرندگان و ماهیان آن ارتزاق می کنند که عدم تخصیص حق آبه تالاب باعث خشک شدن قسمت‌های عظیمی از آن و به تبع مرگ میلیون‌ها ماهی و بی آبی و تلف شدن هزاران راس گاومیش و ودیگر احشام شده است.

موسوی زاده عنوان کرد: پهنه دومیلیون هکتاری هورالعظیم علاوه بر مزایای ذکر شده درصورت پرآبی وتولید بخار آب در طول روز می‌تواند به عنوان فیلتر‌ هوایی جهت جلوگیری از ورود ریزگردها از سمت عراق عمل کند که خشک کردن آن حتی باعث می شود به دلیل وجود رسوبات ریز دانه در‌ کف تالاب خود منشا تولید ریزگرد باشد.

 

نظر شما