شناسهٔ خبر: 48112566 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آسمانی صاف و آفتابی در پایتخت/ گردوخاک در شرق کشور و گرما در سواحل خزر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود و روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه با شمالی شدن جریانات کاهش نسبی دما را در این نقاط خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: امروز تنگه هرمز، شرق دریای عمان و غرب خلیج‌فارس مواج است.

وی ادامه داد: همچنین امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده، وزش باد شدید موقت و گاهی رعد و برق داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود و روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه با شمالی شدن جریانات کاهش نسبی دما را در این نقاط خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در جنوب کرمان، شرق هرمزگان وجنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق خواهیم داشت و روز  دوشنبه شدت ناپایداری‌ها در این مناطق بیشتر است.

وی گفت: از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده خواهیم داشت و روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا در زابل وزش باد شدید گاهی گرد و خاک داریم و این شرایط روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز در زابل حاکم است.

ضیائیان اظهار کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا 13 تیر صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در 4 روز آینده نیز آسمان تهران صاف خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 39 و 30 درجه است.

انتهای پیام/

نظر شما