شناسهٔ خبر: 48107249 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

دندانپزشک خوب چه وظایفی بر عهده دارد؟

در این مقاله با وظایف عمومی یک دندانپزشک آشنا میشویم.در انتها به بررسی تخصص های دندانپزشکان و معرفی انواع روش های آن می پردازیم.و هرکدام از تخصص ها را به شکل جداگانه توضیح میدهیم. سپس به انواع روش های ترمیمی و زیبایی دندان ها اشاره میکنیم.تا بتوانید به راحتی برای مراجعه به یک دندانپزشک خوب تصمیم گیری نمایید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دندانپزشکان به تشخیص و درمان مشکلات دندان و لثه می پردازند.همچنین با انجام کارهایی چون عصب کشی و پر کردن دندان ها و جراحی های لثه و نیز کشیدن دندان ها به درمان مشکلات دندان بیمار کمک می نماید. به جز موارد ذکر شده در بالا دندانپزشک میتواند با داشتن تخصص لازم به انجام ارتودنسی دندان ها، ایمپلنت، مشکلات پیشرفته لثه ها و همچنین درمان زیبایی لبخند بپردازد.

دندانپزشک خوب چه وظایفی بر عهده دارد؟

دندانپزشک

وظایف دندانپزشک عمومی چیست؟

از آنجایی که شهر شیراز دارای بهترین دندانپزشکان می باشد ما در سامانه نوبت دهی دندانپزشکان ایران لیستی از بهترین دندانپزشک شیراز، اصفهان و سایر شهرها ایران  به همراه اطلاعات تماس، آدرس و خدمات آن ها معرفی کرده ام.

درمان با ارتودنسی چیست؟

یکی از تخصص های دندانپزشکان است که جهت مرتب کردن و ردیف کردن دندان ها انجام میگیرد.از مهمترین وظایف ارتودنسی، تشخیص و درمان ناهنجاری های دندانی فکی است. اگر بیمار دارای ناهنجاری فکی به موقع مراجعه نماید میتوان به راحتی با ارتودنسی مشکل را برطرف نمود.در غیر این صورت نیاز به ارتودنسی همراه باجراحی می باشد.متخصص ارتودنسی دندان در شیراز ، اصفهان و سایر شهرهای ایران را در سایت دندانپزشکان ایران مشاهده نمایید.

هدف از ارتودنسی دندان ها چیست؟

دندانپزشک خوب چه وظایفی بر عهده دارد؟

دکتر دندانپزشک

ایمپلنت دندان چیست؟

امروزه با استفاده از این روش دندانپزشک میتواند دندان از دست رفته را بازسازی و جایگزین کند.ایمپلنت از جنس تیتانیوم است که به شکل میله باریکی است که در استخوان فک قرار داده میشود.این روش نیاز به عمل جراحی دهان دارد. ایمپلنت همانند یک دندان طبیعی  بوده و این روش یک درمان دائمی برای دندان های از دست رفته می باشد.

امروزه لبخند زیبا و هالیوودی بسیار حائز اهمیت می باشد.روش های متفاوتی جهت اصلاح طرح لبخند وجود دارد.در زیر به برخی از این روش ها اشاره میکنیم:

 سفید کردن دندان (بلیچینگ)، لامینت و کامپوزیت دندان(اصلاح طرح لبخند)، پرکردن تاج دندان می باشد.

بلیچینگ(سفید کردن) دندان چیست؟

در این روش دندانپزشک دندان هایی را که به مروز زمان تغییر رنگ داده و بدرنگ شده اند را سفید میکند.

ماده ای که از آن برای سفید کردن دندان استفاده میکند، پراکسید هیدروژن است. این روش به دلیل عدم تراش دندان و هزینه مناسب بسیار مورد استقبال است. هزینه بلیچینگ دندان بر اساس برندهای مورد استفاده متفاوت است.

لامینت و کامپوزیت دندان چیست؟

لامینت یکی از درمان های زیبایی است که برای کسانی مناسب است که دندان های نامرتبی داشته و فاصله زیادی میان دندان ها وجود دارد.برای این روش بایستی از دندان ها قالب تهیه شود.برای قراردادن روکش لامینت بایستی مقداری از دندان تراشیده شود.پروسه درمان این روش دو الی سه هفته زمان میبرد.

کامپوزیت توسط دندانپزشک در همان جلسه اول بدون نیاز به تراش دندان و قالب گیری انجام می گیرد.پالیش آن به فاصله 6 ماه تا یکسال انجام می گیرد. از عوارض کامپوزیت دندان ها تورم لثه هاست که زمانی اتفاق می افتد که کامپوزیت بر روی دندان به شکل صحیح قرار نگرفته باشد.

چگونه یک دندانپزشک خوب پیدا کنیم؟

اهمیت به بهداشت دهان و دندان ها بسیار حائز اهمیت است. یک ارتباط عمیقی بین دندان ها و بدن می باشد که نشان می دهد ما نباید اهمیت مراقبت های دهانی را دست کم بگیریم.مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و دهانشویه بایستی روزانه انجام گیرد تا نیاز به مراجعه به دندانپزشک را به حداقل ممکن برساند.در صورت نیاز بهتر است با پرس و جو از دوستان و آشنایان به دنبال دندانپزشک با تجربه و ماهر با هزینه های مناسب باشیم.شما در سایت نوبت دهی دندانپزشکان ایران میتوانید بهترین دندانپزشکان ایران را بیابید.

نظر شما