شناسهٔ خبر: 48105104 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پیام‌هایی جداگانه؛

مقامات و شخصیت‌ها انتصاب رییس جدید قوه قضاییه را تبریک گفتند

تهران- ایرنا- جمعی از مقامات و شخصیتهای کشور، در پیام‌هایی جداگانه انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای را به ریاست دستگاه قضا تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا در پی انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای به ریاست قوه قضائیه، شمار دیگری از مقامات و شخصیت‌ها این انتصاب را تبریک گفتند.

 در متن پیام تبریک حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای " به عنوان ریاست قوه قضاییه آمده است: با تقدیم احترام؛ اعتماد مقام معظم رهبری و انتصاب شایسته جنابعالی را به سمت ریاست قوه قضائیه از سوی نمایندگان مکرم ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه سراسر کشور به جنابعالی که برخاسته از متن آن نهاد خطیر هستید، تبریک و تهنیت می‌گویم.

در ادامه این پیام آمده است: سوابق ارزشمند و تجارب گرانسنگ شما در سطوح مختلف قضاوت و مدیریت در دستگاه قضایی و روحیه جهادی و مردمی شما امید همه ما را در ادامه مسیر روشنی که در سال‌های گذشته آغاز شده است؛ دوچندان می‌کند. انشاالله با الطاف الهی و عنایات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و امداد ارواح مطهر شهدا و امام شهدا در راه تحقق  انتظارات رهبر حکیم انقلاب اسلامی که مطالبه عموم مردم انقلابی ایران اسلامی است، توقیقات روزافزون بهره‌تان خواهد شد.

 انتصاب اژه‌ای نویدبخش تعمیق عدالت گستری و ارتقای سرمایه اجتماعی خواهد بود

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه هم در پیامی به حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای اظهار کرد: حسن اعتماد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سپردن سکان قوه قضاییه به جنابعالی که در زمره بزرگ مردان مصمم، صادق، قاطع و موفق دستگاه قضا می‌درخشید را تبریک عرض می‌کنم.

در ادامه این پیام آمده است: بی ‌شک این انتصاب مبارک فرصت نوینی برای اجرای همه جانبه سند تحول قضایی و جهت گیری های بیانیه گام دوم انقلاب قلمداد و به مدد تجارب ارزشمند و کارنامه درخشان آن برادر فاضل طی چهار دهه خدمت و نقش آفرینی های موفق و ماندگار در دستگاه قضا، نویدبخش تعمیق خط عدالت گستری و رویکرد فسادستیزی، ارتقای اعتماد و سرمایه اجتماعی نظام و پاسخ به انتظارات رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود به ویژه نیروهای کارآمد، صالح و پاکدامن قوه قضاییه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس هم در پیامی به حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای نوشت: انتصاب شایسته جنابعالی به عنوان ریاست قوه قضائیه را که نشان از اعتماد رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به تعهد، انقلابی‌گری، سوابق درخشان، شایستگی و روحیه جهادی در حوزه فعالیت‌های قضائی شما برادر عزیز است، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

در ادامه این پیام آمده است: قوه قضائیه یکی از ارکان مهم نظام اسلامی است که نقش بسیار کلیدی در خصوص مبارزه با انواع مفاسد، گسترش عدالت، احیای حقوق عامه، تأمین آزادی‌های مشروع، تقویت و ارتقاء سرمایه اجتماعی برای کشور و همچنین صیانت و حفاظت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد. تحول در روندهای قضایی یکی از دغدغه‌های مهم امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب و به ویژه شهید آیت‌الله بهشتی بود.

در این پیام تاکید شده است: بی‌شک حضور جنابعالی در مسئولیت جدید با توجه به شناخت دقیق و عمیقی که از این عرصه دارید و تجارب ارزشمندی که از آن برخوردارید، موجب تقویت روند امیدبخش و افتخارآمیز تحول در قوه قضائیه خواهد شد که در دوره‌های قبل به خصوص در دوره اخیر شروع شد و موجبات تحسین و رضایت رهبر عزیزمان را فراهم ساخت.

 سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم در پیام تبریک به حجت الاسلام اژه ای نوشت: با کمال احترام و خرسندی انتصاب شایسته حضرتعالی به ریاست قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران با حکم رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی که مبین مراتب تعهد، دلسوزی و درایت شماست را صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.

دراین پیام آمده است: به حول قوه الهی و بی‌تردید حضور شما برادر عزیز درصدر جایگاه خطیر قوه قضاییه با سوابق ارزشمند جهادی، علمی و تجربیات فراوان عملی در حوزه قضایی و اجرایی بیش از پیش موجبات توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی و انقلابی در مبارزه قاطع با فساد و گسترش عدالت اسلامی، احیاء حقوق عامه، ایجاد نشاط و امنیت اجتماعی و قضایی را فراهم خواهد نمود.

اینجانب ضمن اعلام آمادگی سازمان بسیج مستضعفین برای کمک به دستگاه قضا در راستای تعمیق تفکر اسلامی برای پیشگیری از جرائم و مفاسد و همچنین ارتباط نزدیک و چهره به چهره با مردم عزیز میهن اسلامی و دستیابی آسان و رایگان ایشان به دستگاه قضایی از طریق پایگاه‌های مقاومت سراسر کشور، دوام توفیقات جنابعالی را درصیانت از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به زعامت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز «مدظله العالی» از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

غلامعلی حدادعادل هم در پیامی به حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای اظهار داشت: انتصاب جناب‌عالی به ریاست قوه قضائیه را تبریک می‌گویم و امیدوارم قوه قضائیه بتواند با همت و تدبیر جناب‌عالی با استفاده از هماهنگی موجود میان این قوه و مجلس شورای اسلامی و دولت آینده به اصلاحاتی که رئوس آنها در حکم رهبر معظم انقلاب ذکر شده تداوم بخشد.

وی در این پیام اضافه کرد: توفیق شما را در گسترش عدالت و خدمت به جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران از درگاه خداوند مسئلت می‌کنم.

نظر شما