شناسهٔ خبر: 48100236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

برای ارجاع به رئیس‌جمهور منتخب

سامانه معرفی مدیران دولت سیزدهم راه اندازی شد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

سامانه «یاران رئیسی» برای مشارکت مردم در معرفی اعضا و مدیران دولت سیزدهم به رئیس‌جمهوری منتخب راه‌اندازی شد.
به گزارش ایرنا، در این سامانه که با عنوان «یاران رئیسی» راه اندازی شده، از همه نخبگان، فرهیختگان، گروه‌ها، احزاب، تشکل‌ها و آحاد مردم دعوت شده تا چنانچه فردی را در تراز دولت مردمی می‌شناسند، نسبت به معرفی وی اقدام کنند. کارآمدی، فسادستیزی، روحیه انقلابی و مردمی بودن از جمله ویژگی‌هایی است که رئیس‌جمهوری منتخب بر آن‌ها تأکید کرده است.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در معرفی این سامانه خطاب به مردم و نخبگان عنوان کرده است: با حمد و ثنای الهی و ضمن تشکر و قدردانی مجدد از یکایک ملت بزرگ ایران جهت خلق حماسه باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و حسن اعتماد به این بنده خدا و خادم مردم، آنگونه که قبلاً نیز بیان کردم اعضای دولت و همکاران بنده بر مبنای شایسته سالاری و براساس شاخص‌هایی نظیر کارآمدی، فسادستیزی، روحیه انقلابی و مردمی بودن انتخاب خواهند شد. ازآنجا که عمیقاً بر این باورم هرجا زمینه مشارکت مردم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها فراهم شود نرخ موفقیت بالاتر می‌رود و همانگونه که وعده داده بودم سامانه‌ای جهت مشارکت مردم در معرفی اعضای دولت آماده شده است. از همه نخبگان، فرهیختگان، گروه‌ها، احزاب، تشکل‌ها و آحاد مردم تقاضا دارم چنانچه فردی با شاخص‌های فوق الذکر و در تراز دولت مردمی می‌شناسند نسبت به معرفی وی در سامانه اقدام کنند. امیدوارم به لطف و مدد خداوند متعال و پشتوانه مردم تمام ظرفیت‌های دولت را برای ایجاد نهضت بزرگ خدمت به ایرانیان عزیز به کار بندم. این سامانه با آدرس https://yaran. raisi. ir/managers در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.
متخصص، کارآمد و انقلابی سه ویژگی بود که حجت الاسلام رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی آن‌ها را به عنوان نشانه‌های اعضای کابینه خود معرفی کرده بود. رئیس‌جمهور منتخب در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤالی درباره ترکیب کابینه سیزدهم، ضمن تأکید بر این معیار‌ها و حضور مستقل خود در انتخابات خاطرنشان کرد: من به صورت مستقل وارد میدان شده‌ام و از همه گروه‌ها و احزاب و شخصیت‌ها صمیمانه سپاسگزارم، اما برای تشکیل دولت خود را مقابل خدا مسئول می‌دانم و فقط وامدار مردمم. نگاهم در انتخاب اعضای کابینه به انقلابی‌بودن، کارآمد بودن، فسادستیز بودن و مردم‌دار بودن است. رئیس‌جمهور منتخب از رسانه‌ها خواست درباره کابینه آینده گمانه زنی نکنند و تأکید کرد برای چینش کابینه از سامانه‌ای استفاده خواهد کرد تا همه مردم بتوانند در معرفی افراد صالح به دولت آینده کمک کنند. وعده‌ای که روز گذشته محقق شد و رئیسی از همه نخبگان، فرهیختگان، گروه‌ها، احزاب، تشکل‌ها و آحاد مردم دعوت کرده است تا چنانچه فردی را در تراز دولت مردمی می‌شناسند، نسبت به معرفی وی اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما