شناسهٔ خبر: 48095979 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

آموزش پزشکی نیاز به تجدیدنظر دارد

برای برخی رشته‌ها مثل رشته‌های مادر، تخصص داخلی، اطفال، بی‌هوشی و .. انجام شود.اگر به این رشته‌ها توجه نشود، ممکن است به مشکلات جدی در آینده بر بخوریم.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| «علیرضا سلیمی» معاون آموزشی پژوهشی سازمان نظام پزشکی در مورد مهم‌ترین اقدامات وزیر بهداشت آینده در دولت جدید که باید به آن توجه شود، بیان کرد: ما بابد به جایی برسیم که سیاست‌های وزارتخانه‌ و دانشگاه‌های ما به افراد وابسته نباشد، باید سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های دراز مدت و میان مدت ما کاملا مشخص باشد، در آن صورت افرادی که بر سر کار می‌آیند بر اساس همان سندها کار را پیش می‌برند.

 

وی ادامه داد: بنابراین موضوع مهم این است که با تغییراتی همچون تغییر دولت، به شکل اساسی سیاست های وزارت بهداشت تغییر نکند و امیدوارم به اینجا برسیم که تغییر افراد، به هر دلیلی موجب تغییر کلی و یک دفعه‌ای برنامه های وزارتخانه نشود، این یک موضوع کلی است و فقط مربوط به وزارت بهداشت نیست.

 

سلیمی افزود: اما توجه داشته باشید که وزارت بهداشت هم  به واسطه بیماری ویروس کرونا خیلی زیر ذره بین رفته است و یکی از کارهای مهمی که در هر شرایطی باید انجام شود، واکسیناسیون جامعه به عنوان یکی از کارهای مهم است که حتما باید به آن توجه ویژه شود.

 

وی گفت: موضوع بعدی بحث آموزش است، که در حوزه پزشکی طی این یک الی دو سال اخیر به واسطه‌ی مشکلات اقتصادی که به دلیل شیوع کرونا پیش آمد و در پی افزایش فشارها نیاز به یک بازنگری عمومی و جدی دارد.

 

سلیمی ادامه داد: در برخی رشته‌ها، صندلی‌های ما خالی مانده و ممکن است در کیفیت فارغ‌التحصیلان مشکل ایجاد شود، بنابراین امیدواریم در این رابطه تصمیم‌های کلانی برای برخی رشته‌ها مثل رشته‌های مادر، تخصص داخلی، اطفال، بی‌هوشی و .. انجام شود.اگر به این رشته‌ها توجه نشود، ممکن است به مشکلات جدی در آینده بر بخوریم.

 

سلیمی افزود: وزارت بهداشت جایی به تنهایی نمی تواند برخی امور را جلو ببرد، حتما نیاز به همکاری سایر ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها به خصوص در بحث تامین بودجه دارد و نیاز به تعامل بیشتر در دولت بعد بسیار احساس می شود.
 

نظر شما