شناسهٔ خبر: 48093945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

موضوع عقیم سازی یا اتلاف دسته‌جمعی سگ‌ها و گربه‌ها در قزوین صحت ندارد/حیوانات عامل انتقال بیماری ، معدوم سازی می‌شوند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: نامه منتشر شده در فضای مجازی درباره کشتار حیوانات از جمله‌ سگ‌ها و گربه‌ها درست نیست. .

صاحب‌خبر -

مصطفی صالحی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره نامه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کاهش جمعیت سگ‌ها و گربه‌ها گفت: این مکاتبات از سال‌های گذشته وجود دارد و اقداماتی نیز در شهرداری‌ها انجام می‌شود؛ اما نامه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده این شائبه را ایجاد کرده که این موضوع کشتار حیوانات بوده و درباره همه سگ‌ها و گربه‌ها صدق می‌کند.

وی افزود : درباره سگ‌ها و گربه‌ها ابتدا زنده گیری صورت می‌گیرد و صرفا سگ‌ها و گربه‌هایی که دارای بیماری و یا هاری به تشخیص دامپزشکی هستند،معدوم سازی انجام می شود.که این امر یک روش درست است و در سایر استان‌ها نیز براساس دستورالعمل وزارت کشور درحال انجام است.بنابراین شائبه کشتار و عقیم سازی دسته‌جمعی این حیوانات صحیح نیست.

صالحی درباره معدوم سازی گربه‌ها گفت: وجود گربه‌ها نیز برای شهر دارای اهمیت است؛ ولی طبق آزمایشات دامپزشکی گربه‌ها نیز دارای تست مثبت هاری بودند و در سطح شهر و پارک باراجین از این موارد داشتیم؛ به همین دلیل این اقدام انجام شده است؛ البته باید ابتدا زنده گیری صورت گیرد و بعد اقدامات دیگر در صورت لزوم انجام شود.

202

  نامه‌ای از مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در فضای مجازی منتشر شده که اعتراض دوست‌داران و فعالان محیط زیست را به دنبال داشت.

در این نامه با قید فوری و مهم از شهرداران خواسته شده که نسبت به زنده گیری و اتلاف و مرگ با ترحم سگ‌ها و گربه‌ها اقدام و گزارش اقدام را به این دفتر ارسال نمایند.

 

نظر شما