به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، چند روز پیش برخی جایگاههای سوخت با مشکل کمبود بنزین مواجه شدند. اتحادیه جایگاهداران سوخت در توضیح علت این ماجرا گفت که رانندگان نفتکشها نسبت به کرایههای پایین حمل سوخت معترض هستند.
حالا گویا این مشکل همچنان در برخی شهرهای ایران وجود دارد. احمد کریمی، دبیر کانون سراسری کامیونداران در این زمینه توضیح میدهد: کامیونداران قبلا هم نسبت به وضعیت معیشتی خود اعتراضاتی داشتند اما کسی به آنها توجه نمیکرد.
او ادامه میدهد: کرایه حمل مواد نفتی، باید نسبت به کرایه کالاهای تجاری بیشتر باشد، اما جالب است که بدانید با وجود ریسک بالاتر حمل مواد نفتی کرایه نفتکشها کمتر است.
او به سه مشکل اساسی این صنف اشاره میکند و میگوید: دولت موظف به پرداخت حقوق این رانندگان است اما کرایهها را بسیار دیرتر از موعد پرداخت میکند. همچنین میزان کرایه در نظر گرفته شده، برای حمل این کالای پرخطر کمتر از کالاهای تجاری است و طبق ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی نیز مبلغی از راننده کسر میشود که حقوق او را بسیار ناچیز میکند.
کریمی خاطرنشان میکند: شرکت نفت میتواند با در نظر گرفتن طرحهای تشویقی بخشی از سنگینی بار معیشت کامیونداران را سبک کند.
او در آخر تاکید میکند: بسیاری از رانندگان قبلا قراردادهای ده ساله داشتند که حالا قراردادشان به اتمام رسیده و با توجه به این که این کار دیگر برایشان صرفه اقتصادی ندارد، تصمیم گرفتند آن را رها کنند و روی به حمل کالای تجاری آوردهاند.
همایون صالحی، رئیس کانون جایگاهداران سوخت هم قبلا گفته بود: کرایه نفتکشها به نسبت کرایه حمل تریلیها و کامیونهای تجاری، بسیار پایین است. این صنف مدتهاست مطالبه خود را مطرح میکنند اما کسی به آنان توجه نمیکند و رانندگان نفتکشها در حال حاضر بیشتر ترجیح میدهند ماشینهای خود را به کانتینر یا هر وسیله کاربری دیگر که برایشان به صرفه است، تبدیل کنند.
منبع: تجارت نیوز
انتهای پیام/