شناسهٔ خبر: 48091603 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

معرفی اکسچنج کوینکس

قسمت معاملات عادی، همان بخش اسپات spot صرافی است که کاربر پس از ثبت نام در صرافی و فعال کردن امنیت کاربری خود از طریق وارد کردن شماره موبایل خود یا فعال کردن 2FA می تواند وارد اکسچنج صرافی کوینکس شده و به ترید بپردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صرافی کوینکس یکی از بهترین صرافی های بین المللی برای ایرانیان است که در سال 2017 توسط آقای یانگ هایپوشروع به کار نموده و کاربران ایرانی خیلی زیادی عضو کوینکس شده اند. شاید یکی از بهترین دلایل استقبال ما ایرانی ها، این است که شما با آی پی ایران و با مشخصات ایرانی بودن خودتان و حتی آدرس و شماره تلفن ایران می توانید در این صرافی بدون هیچ نگرانی، ترید کنید.

صرافی کوینکس برای راحتی ایرانیان جدیدا زبان فارسی را هم به پلتفرم خود اضافه کرده که این خود نشانه خیلی خوبی است برای اینکه مطمئن باشید که کشور ایران در لیست تحت تحریم های آن وجود ندارد و از مزیت های دیگر آن داشتن رابط کاربری ساده و راحت و کارمزد کم و پشتیبانی فارسی زبان در 7 روز هفته و 24 ساعت می باشد.

معرفی فضای تریدینگ کوینکس:

با ورود به کوینکس با بخش های متفاوت ترید آن روبرو می شوید که از جمله آنها می توان به دو بخش معاملات عادی و معاملات لوریج دار یا اهرم دار اشاره کرد.

قسمت معاملات عادی، همان بخش اسپات spot صرافی است که کاربر پس از ثبت نام در صرافی و فعال کردن امنیت کاربری خود از طریق وارد کردن شماره موبایل خود یا فعال کردن 2FA می تواند وارد اکسچنج صرافی کوینکس شده و به ترید بپردازد.

قسمت معاملات لوریج دار شامل دو بخش می باشد: بخش مارجین و بخش perpetual

که شما در این دو بخش هم می توانید به ترید بپردازید واز این طریق نیز به کسب سود برسید. اما این نکته را باید بدانید که برای وارد شدن به بخش معاملات اهرم دار حتما حتما در بخش اسپات کار کنید تا هم مهارت وهم تجربه لازم را به دست آورید.

قسمت مارجین کوینکس:

افرادی که پول کمی دارند و می خواهند که با پول بیشتری وارد معامله شوند، می توانند از این قسمت استفاده کنند.

برای رفتن به این بخش، بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود از گزینه های بالا سمت راست، روی گزینه assets رفته و سپس از منویی که باز می شود روی Margin Account کلیک می کنید و بعد در مرکز صفحه بخش Margin List را پیدا کرده و در کادر Searche Margin assets اسم ارز مورد نظر خود را سرچ کرده و بعد در جلوی ارز در ستون operation باید چهار کار انجام دهید.

قسمت پرپشوال perpetual کوینکس:

صرافی کوینکس دارای بخشی به نام perpetual پروپشوال یا پروپژوال می باشد که نوعی از معاملات فیوچرز future یا قراردادهای آتی است که ویژگی خوبی که دارد این است که شما هم در زمان صعود قیمتی و هم در زمان ریزش و نزول بازار هم می توانید به کسب سود برسید یعنی دارای بازاری دوطرفه است.

برای وارد شدن به این بخش از دو طریق می توانید عمل کنید:

اصطلاحات کوینکس در قسمت پروپشوال:

برای اینکه بتوانید خیلی راحت تر در کوینکس کار کنید باید با تعدادی از اصطلاحات کوینکس آشنا شوید:

۱- پوزیشن لانگ (Long position):  که همان حالت خرید یک ارز دیجیتال است با این تفاوت که در قسمت پروپشوال کوینکس، شما ارز را خریداری نمی کنید و قرارداد خرید ارز با صرافی می بندید و از رشد قیمت‌ها می توانید به کسب درآمد و سود برسید، درست مثل چیزی که در قسمت spot صرافی‌ها وجود دارد.

۲- پوزیشن شورت (short position):  که همان حالت فروش یک ارز دیجیتال است با این تفاوت که در قسمت پروپشوال کوینکس، شما ارزی نمی فروشید و قرارداد فروش ارز با صرافی می بندید و از ریزش قیمت‌ها می توانید به کسب درآمد و سود برسید یعنی در مواقع نزولی بودن بازار و ریزش قیمت‌ها هم بتوان از آن کسب سود نمود.

۳- اهرم (leverage):  این کلمه برای قسمت معاملات مارجین یا پروپشوال کاربرد دارد که شما با استفاده از اهرم می‌توانید سود یا زیان خود را به نسبت اهرمی که به کار می برید افزایش یا کاهش دهید. به طور مثال اهرم 5 یعنی سود و زیان با ضریب 5 محاسبه می‌گردد مثلاً 5درصد سود با این اهرم یعنی 50درصد سود به دست آورده اید و 5درصد ضرر هم یعنی 50درصد ضرر کرده اید.

۴- لیکویید شدن (liquidations):  این کلمه در قسمت فیوچرز صرافی ها بسیار کاربردی است و یک عدد است که صرافی آن را محاسبه می کند. به این شکل که اگر معامله شورت یا لانگ به آن عدد برسد کل سرمایه ای که روی این معامله اختصاص داده شده در عرض یک دقیقه یا چند ساعت یا چند روز و یا چند هفته از دست می‌رود. شما این موضوع را هیچ وقت در بخش  spot صرافی نمی بینید مگر اینکه اینقدر خرید و فروش اشتباه انجام دهید تا سرمایه خود را از دست بدهید.

نظر شما