شناسهٔ خبر: 48089800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسکو: پیشرفت چشمگیری در مذاکرات وین حاصل شده است

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در اظهاراتی از پیشرفت چشمگیر در مذاکرات برجامی در وین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در سخنانی از پیشرفت چشمگیر در مذاکرات برجامی در وین خبر داده و تاکید کرد در جریان این نشست‌ها هیچ رایزنی برای گسترش یا اصلاح توافق هسته‌ای ایران انجام نشده است.

این مقام روس گفت: «در مدت سه ماه اخیر نمایندگان کشور‌ها به پیشرفت چشمگیری در شیوه‌ها و مفاد توافق هسته‌ای ایران رسیده‌اند.»

او در بخشی دیگر با بیان آنکه اقدامات ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق و ترتیب عمل به این اتفاق‌ها مشخص شده است، افزود: «البته هیچ رایزنی درباره اصلاح یا بسط توافق حاضر انجام نشد، تنها باید به راستی‌آزمایی اقدامات مشخص شده و تحکیم تعهدات بپردازیم.»

ماریا زاخارووا گفت: روسیه انتظار دارد مذاکرات برای بازگشت آمریکا به برجام تا ششمین سالگرد این توافق در روز ۱۴ جولای با موفقیت به پایان برسد.

شب گذشته «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های ایران از سوی دولت آمریکا شد و از دولت جو بایدن خواست تا برابر با توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و با هدف ادعایی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، کلیه تحریم‌های ایران را لغو یا به حالت تعلیق درآورد.

این مسائل در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات حول محور احیای برجام از فروردین امسال در وین، پایتخت اتریش در حال پیگیری است. ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه گذشته با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکا به ریاست انریکه مورا، معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت.

انتهای پیام/

 

نظر شما