به گزارش صبحانه،علی اصغر بیات، گفت: از ابتدای سال جاری و در تداوم ارائه خدمت وام ضروری به بازنشستگان و مستمری بگیران جلساتی را با مدیران و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و بانک عامل برگزار کردیم و تمامی مقدمات و هماهنگیهای لازم انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال سقف مبلغ وام از ۵ میلیون به ۷ میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: در مقایسه با سنوات قبل میزان اعتبار تخصیص داده شده برای این طرح افزایش ۱۰ برابری داشته است و به مبلغ ۲,۶۰۰ میلیارد تومان رسید.
بیات در پاسخ با این سوال که آیا این تسهیلات برای رفع مشکلات مالی بازنشستگان کافی است، گفت: متأسفانه با افزایش نرخ تورم و هزینه کالاهای اساسی این مبلغ برای رفع مشکلات مالی مستمری بگیران چندان کارساز نیست اما با توجه به سطح پایین درآمدی و معیشتی بازنشستگان، بخشی از مشکلات را برطرف میکند ِلذا ما هم ناچار به تعیین و توزیع سهمیههای استانی هستیم.
وی افزود: انتظار داریم دولت و مجلس با ورود جدی به موضوع معیشت بازنشستگان، قدرت خرید آنها را با اجرای طرحهای حمایتی تقویت کنند.
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در خصوص وام ضروری بازنشستگان انجام شد، غیرحضوری کردن مراحل دریافت این خدمت برای حفظ سلامت بازنشستگان در شرایط کرونایی است. لذا سامانهای با همت حوزههای ذی ربط سازمان راه اندازی شد تا بازنشستگان بدون مراجعه حضوری به بانکها و شعب تأمین اجتماعی امور مربوط را انجام دهند.
بیات افزود: پس از ثبت نام متقاضیان توسط کاربران در کانونهای بازنشستگی و ارسال اطلاعات به بانک عامل، اطلاعات هویتی افراد با توجه به قوانین و مقررات بانک عامل و بانک مرکزی بررسی و در صورت داشتن شرایط لازم پیامکی به شماره همراه اعلام شده توسط فرد متقاضی ارسال خواهد شد و با تأیید و موافقت فرد برای دریافت وام، این مبلغ به حساب وی واریز خواهد شد.
وی همچنین گفت: شماره همراه ثبت شده در سامانه الزاماً میبایستی به نام گیرنده وام باشد. نداشتن اقساط معوق بانکی، نداشتن چک برگشتی و…، از دیگر شرایط دریافت وام است که البته در صورت رد تقاضای متقاضی توسط سامانه مربوط اطلاع رسانی خواهد شد./مهر
وی با اشاره به اینکه امسال سقف مبلغ وام از ۵ میلیون به ۷ میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: در مقایسه با سنوات قبل میزان اعتبار تخصیص داده شده برای این طرح افزایش ۱۰ برابری داشته است و به مبلغ ۲,۶۰۰ میلیارد تومان رسید.
بیات در پاسخ با این سوال که آیا این تسهیلات برای رفع مشکلات مالی بازنشستگان کافی است، گفت: متأسفانه با افزایش نرخ تورم و هزینه کالاهای اساسی این مبلغ برای رفع مشکلات مالی مستمری بگیران چندان کارساز نیست اما با توجه به سطح پایین درآمدی و معیشتی بازنشستگان، بخشی از مشکلات را برطرف میکند ِلذا ما هم ناچار به تعیین و توزیع سهمیههای استانی هستیم.
وی افزود: انتظار داریم دولت و مجلس با ورود جدی به موضوع معیشت بازنشستگان، قدرت خرید آنها را با اجرای طرحهای حمایتی تقویت کنند.
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در خصوص وام ضروری بازنشستگان انجام شد، غیرحضوری کردن مراحل دریافت این خدمت برای حفظ سلامت بازنشستگان در شرایط کرونایی است. لذا سامانهای با همت حوزههای ذی ربط سازمان راه اندازی شد تا بازنشستگان بدون مراجعه حضوری به بانکها و شعب تأمین اجتماعی امور مربوط را انجام دهند.
بیات افزود: پس از ثبت نام متقاضیان توسط کاربران در کانونهای بازنشستگی و ارسال اطلاعات به بانک عامل، اطلاعات هویتی افراد با توجه به قوانین و مقررات بانک عامل و بانک مرکزی بررسی و در صورت داشتن شرایط لازم پیامکی به شماره همراه اعلام شده توسط فرد متقاضی ارسال خواهد شد و با تأیید و موافقت فرد برای دریافت وام، این مبلغ به حساب وی واریز خواهد شد.
وی همچنین گفت: شماره همراه ثبت شده در سامانه الزاماً میبایستی به نام گیرنده وام باشد. نداشتن اقساط معوق بانکی، نداشتن چک برگشتی و…، از دیگر شرایط دریافت وام است که البته در صورت رد تقاضای متقاضی توسط سامانه مربوط اطلاع رسانی خواهد شد./مهر
نظر شما