شناسهٔ خبر: 48087902 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یکصد و هشتاد و یکمین نشست عادی اوپک آغاز شد

یکصد و هشتاد و یکمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دقایقی پیش با حضور وزیران نفت و انرژی این سازمان به‌صورت ویدیوکنفرانس آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، ۱۳ کشور عضو اوپک در نشست امروز (پنجشنبه، ۱۰ تیرماه) ضمن بررسی گزارش‌های مالی و حسابرسی سال ۲۰۲۰ در نشست پشت درهای بسته در جریان صدوسی‌وپنجمین نشست هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک (ECB) و همچنین تازه‌ترین گزارش محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک از شرایط بازار نفت قرار می‌گیرند.

در صد و سی‌ و پنجمین نشست هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک که ۲۵ خردادماه برگزار شد بر نقش راهبردی توافقنامه همکاری (DoC) در غلبه بر دو رکود جهانی چرخه نفت در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ تأکید شده است.

افزایش عرضه نفت برای ماه اوت (مردادماه - شهریورماه) یا تمدید محدودیت عرضه از سناریوهای محتمل در این نشست خواهد بود اما هر تصمیمی در این نشست نیاز به همراهی متحدان این سازمان خواهد داشت.

اوپک و متحدانش در قالب ائتلاف اوپک پلاس از ماه مه سال ۲۰۲۰ در واکنش به فروپاشی تقاضا در بحبوحه شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید- ۱۹ روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه از عرضه نفت خود کاستند و قرار است این محدودیت تا آوریل سال ۲۰۲۲ پایان یابد.

محدودیت عرضه این گروه تا ژوئیه به روزانه ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه می‌رسد.

اوپک در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود (ژوئن) تقاضای جهانی نفت برای سال ۲۰۲۱ را ۹۶ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد که ۱۲۰ هزار بشکه بیشتر از ماه آوریل و ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه معادل ۵.۹۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

قیمت سبد نفتی اوپک در ۶ ماه گذشته و در فاصله دو نشست این سازمان ۲۶ دلار و ۹۱ سنت افزایش یافته است.

قیمت سبد نفتی اوپک در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰، ۴۶ دلار و ۴۳ سنت بود که این رقم اکنون به ۷۳ دلار و ۳۴ سنت رسیده است.

هجدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به ائتلاف اوپک پلاس مطابق برنامه ساعاتی پس از این نشست برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما