شناسهٔ خبر: 48081420 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

توصیه های مهم برای کاهش استرس داوطلبان کنکور

کارشناس روانشناسی و مشاوره تحصیلی گفت: استرس بیش از حد داوطلب، سبب موفق نشدن در تمرکز و مهارت‌های تست‌زنی خواهد شد، پس والدین اگر ترس و استرسی در رابطه با کنکور فرزند خود دارند، تلاش کنند که این ترس و اضطراب را به او انتقال ندهند و سعی کنند استرس را در خود کنترل نمایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سعید حسین‌آبادی» روز پنجشنبه  با اشاره به استرس های ناخواسته ای که به داوطلبان کنکور تحمیل شد، افزود: کرونا باعث افزوده شدن استرس به روح و روان داوطلبان شد.

این کارشناس روانشناسی و مشاوره تحصیلی با اشاره به اینکه تعطیلی کلاس های درس طی ۲ سال اخیر، باعث شد داوطلبان سال سوم متوسطه با افت تحصیلی شدید مواجه شود، تصریح کرد: انتظار داشتیم لااقل با برگزاری همایش های مجازی مشاوره، این خلاء های جدی توسط آموزش و پرورش جبران شود.

او که سابقه ۱۵ سال مشاوره کنکور را در کارنامه خود دارد، توصیه هایی برای کنترل استرس داوطلبان در روز آزمون ارائه کرد و توضیح داد: ابتدا داوطلبینی که تاکنون از خود آزمون جامع نگرفتند، با لباس رسمی، با ماسک و حتی با مداد و پاکن و ساعت مچی که قرار است با آن آزمون بدهند از خود آزمون بگیرند.

وی با بیان اینکه گروه‌های روز جمعه می توانند امروز خیلی سریع دروس را مرور کنند، افزود: فردا هم هم اگر حال دل دانش آموزان با درس خواندن خوب می شود، درس بخوانند و یا به تفریح بروند فیلم نگاه کنند، موسیقی گوش دهند، چرا که رفتار شخصی هرکس متفاوت است.

حسین آبادی در خاتمه تاکید کرد: نباید با انتظار درصد بر سر جلسه حاضر شد، چرا که انتظار درصد یک انتظار غلط است و همچنین نباید به فکر نمره و طراز بود و فقط باید بر روی تست ها تمرکز کرد.

 رقابت ۴۳ هزار و ۹۶۸ داوطلب کنکور سراسری در پنج رشته هنر، ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان های خارجه از روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در ۱۸ حوزه اصلی ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه آغاز شده و تا روز شنبه ۱۲ تیرماه ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما