شناسهٔ خبر: 48069199 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مصوبه بازی در شورای شهر/ باغی که یک ساله غیر باغ شد!

شورای شهر تهران ملکی را که یک سال پیش به عنوان باغ تصویب کرده بود، در هفته های اخیر غیرباغ مصوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مصوباتی که شورای پنجم شهر تهران به آن تاکید دارد، مصوبه برج باغات است.

البته این مصوبه در دوره‌های قبلی شورای شهر تهران در راستای حفظ و صیانت از باغات تصویب شده بود که به دلایل مختلف به شکل صحیح اجرایی نشد.

اعضای شورای پنجم شهر تهران در این ۴ سال بار‌ها مدعی حفاظت از باغات شهر تهران شده‌اند و با ادعای تخریب باغات در دوره‌های گذشته، تنها دستاورد خود را حفظ باغات اعلام کرده اند.

پس از انتخابات ۱۴۰۰ و عدم رای آوری کافی اعضای شورای پنجم برای حضور در شورای ششم، آن‌ها در اقدامی عجیب، ملکی را که سال قبل رای به باغ بودن آن داده بودند غیر باغ مصوب کردند.

شورای اسلامی شهر تهران در ۲۳ اردیبهشت سال ۹۹ ملک به مساحت ۲۸۰۰ متر، در نبش خیابان نیاوران موسوم به باغ دوقلو را «باغ» مصوب کرد. زیرا که بیش از ۱۲۰ اصله درخت در این ملک واقع شده است.

اکنون با توجه به ارزش ملکی این باغ، به خاطر مصوبه «غیر باغ» شورای شهر تهران که به تازگی تصویب شده، ارزش ملکی این باغ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

مصوبه بازی در شورای شهر/ باغی که یک ساله غیر باغ شد!

دفاع خارج از عرف علیخانی و الویری از این مصوبه در صحن شورای شهر و ادعای الویری مبنی بر اینکه صبح امروز از این ملک بازدید نموده است و صدور نظریه کارشناسی غیر باغ در کشاکش تایید صلاحیت‌های شورای شهر در کمیسیونی که محمد سالاری، ریاست آن را به عهده دارد، شائبه برانگیز است.

مصوبه بازی در شورای شهر/ باغی که یک ساله غیر باغ شد!

در خلال تصمیم گیری اخیر در خصوص این ملک، بهاره آروین اذعان داشت چگونه می‌توانیم با وجود شاخص‌های متعدد باغ بودن این ملک و اینکه خود ما کمتر از یک سال پیش باغ بودن ملک را تصویب نموده ایم، بیاییم و آن را غیر باغ کنیم. همچنین حسن رسولی گفت: چگونه می‌شود با وجود صد‌ها پرونده بلاتکلیف که حداقل یک سال منتظر تعیین تکلیف شورای شهر هستند، به این سرعت یک ملکی برای بار دوم در این شورا به تصمیم گیری برسد.

حالا مسئله اصلی اینجاست که چرا شورای شهر تهران که مصوبه برج باغات را از دستاورد‌های مهم خود می‌داند حالا در پی نابودی برخی از باغات است. باغاتی که می‌تواند به یکی از چالش‌های مهم شهر تهران تبدیل شود و شورای شهر آینده نیز باید در این زمینه فکری اساسی کند.

شاید یکی از علت‌های اصلی که مهدی چمران منتخب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران به مصوبه برج باغات و تجدید نظر در آن اشاره کرد این بود که وی تاکید ویژه‌ای به بررسی مجدد این مصوبه و اظهار نظر کارشناسان خبره در این زمینه داشت تا این مصوبه به سرنوشت تلخی مانند شورای شهر پنجم دچار نشود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما