شناسهٔ خبر: 48068336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نفت آبادان - نفت مسجدسلیمان، دیدار اولین‌ها برای ماندن در لیگ

آبادان - ایرنا - تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در حالی به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم نگاه ویژه ای برای برد و صعود به صدر جدول دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در دیداری از هفته بیست و پنجم لیگ برتر تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در حالی فردا پنجشنبه در مسجدسلیمان به مصاف هم می‌روند که هر ۲ تیم برای کسب رده هشتمی به سه امتیاز این دیدار نیاز دارند.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود، تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته برابر میهمان خود سایپا تهران به پیروزی مهم و ارزشمندی دست یافت و در آن سوی میدان نیز تیم نفت مسجدسلیمان برابر میزبانش پیکان تهران تن به تساوی داد.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در کنار تیمهای سایپا، ماشین سازی، ذوب آهن، نساجی و پیکان از تیم‌های پایین جدول رده‌بندی لیگ برتر بود که هفته گذشته‌ پس از پیروزی برابر سایپا تهران از منطقه خطر جدا شد تا با یک امتیاز بیشتر نسبت به نفت مسجدسلیمان در رده نهم جدول قرار گیرد.

اما نفت مسجدسلیمان نیز که فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته با ۲۸ امتیاز تعقیب کننده تیم صنعت‌نفت آبادان است و برای پشت سر گذاشتن این تیم چشم به سه امتیاز بازی خانگی دارد.

نفت مسجدسلیمان با ۶ برد، ۱۰ تساوی و هشت باخت و کسب ۲۸ امتیاز در رتبه دهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و در برابر حریفان خود ۱۶ گل زده و ۲۰ گل خورده را در کارنامه دارد.

در آن سوی میدان شاگردان سیروس پورموسوی با هفت پیروزی، هشت تساوی و ۹ شکست و کسب ۲۹ امتیاز در رتبه نهم جدول قرار دارند، نفتی‌ها نیز ۱۷ گل زده و ۱۹ گل خورده در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

صنعت‌نفت آبادان که بر خلاف نیم فصل اول برای ماندن در لیگ برتر تلاش می‌کند قصد از دست دادن امتیاز برابر هم استانی خود را ندارد تا ماندنش در لیگ را قطعی کند اما در آن سو نیز مسجدسلیمانی‌ها بدنبال پیروزی برابر میهمان خود هستند تا آنها نیز ماندن خود را در لیگ قطعیت بخشند.

تدارک سریع حملات از سوی ۲ تیم نقش تعیین کننده‌ای در این دیدار دارد، طالب ریکانی در ترکیب صنعت‌نفت آبادان و مسلم مجدمی در ترکیب نفت مسجدسلیمان طراحان حملات ۲ تیم به شمار می‌روند و تقابل ۲ هم تیمی سابق از صحنه‌های جذاب و دیدنی بازی ۲ تیم خوزستانی خواهد بود.

تیم نفت مسجدسلیمان در گلزنی عملکرد قابل قبولی از خود ارائه نداده در خط دفاعی نیز با پذیرفتن ۲۰ گل در ۲۴ بازی توانسته‌ عملکرد متوسطی داشته باشد و مهاجمان صنعت‌نفت برای رسیدن به گل روز سختی برابر مدافعان سخت کوش این تیم خواهند داشت.

نقطه قوت ۲ تیم به خط میانی و وجود هافبک‌های میانی باتجربه است جایی که نفتی‌ها با بودن طالب ریکانی احساس امنیت برابر حریفان خود کرده و در آن سوی میدان مسلم مجدمی با حرکات تکنیکی و هوش بالای خود به یک وزنه در این تیم تبدیل شده است.

در آخرین تقابل‌ ۲ تیم، صنعت‌نفت آبادان توانست با ۲ گل حریف مسجدسلیمانی خود را شکست دهد اما با توجه به آماده بودن این تیم کار شاگردان پورموسوی برای کسب سه امتیاز بسیار سخت خواهد بود.

در تیم صنعت‌نفت طالب ریکانی و رضا خالقی‌فر با تکنیک و سرعت خود کار را برای مدافعان و هافبکهای حریفان خود سخت کرده‌اند، این ۲ بازیکن با انجام حرکات تکنیکی با زدن ۱۱ گل قدرت صنعت‌نفت  را به رخ حریفانش کشیده‌اند.

اما عباس بوعذار و مسلم مجدمی ۲ بازیکن جوان و با تجربه مسجدسلیمان در این فصل زوج خطرناکی را در ترکیب این تیم تشکیل داده‌اند که با دقت بالای پاس و قدرت شوت زنی روز سختی را برای خط دفاعی صنعت‌نفت رقم خواهند زد.

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازی بسیار حساس و مهمی را برابر تیم نفت مسجدسلیمان پیش رو داریم اما برای کسب سه امتیاز این دیدار انگیزه خیلی خوبی بین بازیکنان احساس می‌شود.

طالب ریکانی اظهار داشت: در تیم نفت مسجدسلیمان بازیکنان با کیفیتی حضور دارند که توانسته‌اند در این فصل نمایش قابل قبولی از خود ارائه دهند، اما صنعت‌نفت در آبادان برای پیروزی به میدان خواهد رفت.

وی افزود: کسب سه امتیاز این دیدار برای هر ۲ تیم ارزشمند است و قطعا بازی برای ما و حریف بسیار سخت و دشوار پیش خواهد رفت.

بازیکن صنعت نفت آبادان گفت: هدف ما صعود به میانه جدول است و برای رسیدن به آن راهی جز کسب سه امتیاز این دیدار حساس و هیجانی وجود ندارد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت‌نفت نیز در خصوص این دیدار گفت: بازی آسانی پیش روی ما نیست زیرا حریف در بازی‌های خانگی بسیار با انگیزه ظاهر شده است.

سیدسیروس پورموسوی بیان کرد: از حریف خود شناخت لازم را داریم و برای دست یافتن به امتیاز باید مهره های کلیدی این تیم را کنترل کنیم.

وی افزود: هفته گذشته به برد بسیار ارزشمندی دست یافتیم و برابر نفت مسجدسلیمان نیز بدنبال روند نتیجه گیری خواهیم بود.

تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان فردا پنجشنبه در مسجدسلیمان به مصاف هم می‌روند.

نظر شما