شناسهٔ خبر: 48064402 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

افزایش دما تا ۵۰ درجه در خوزستان/بارش پراکنده باران در استان‌های شمالی

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به افزایش دما در برخی استان‌ها به ۵۰ درجه بالای صفر، همزمان از باران پراکنده در استان‌های شمالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

«امین حسین نقشینه» روز چهارشنبه درباره وضعیت جوی کشور به خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهارداشت: امروز در برخی نقاط از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و البرز در ساعات نزدیک به شب باد شدید و رگبار پراکنده خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان مثل روزهای گذشته پدیده افزایش ابر،‌ وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق رخ می دهد.

به گفته نقشینه از امروز تا پایان هفته در استان اردبیل و سه استان ساحلی خزر، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۵ روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: آسمان تهران  امروز نیمه ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و طی امروز و فردا دما در پایتخت افزایش خواهد داشت و گرم‌تر می شود.

به گفته نقشینه، دمای هوای اهواز نیز امروز و روز پنجشنبه ۴٨ درجه بالای صفر است که روز جمعه به ۵٠ درجه افزایش خواهد یافت و در شهرهای استان خوزستان نیز دما تا ۵۰ درجه افزایش خواهد داشت.

نظر شما