یک راننده کامیون با ارسال تصویری از لاستیک کامیون خود در شبکه های اجتماعی، از افزایش بی رویه قیمت لاستیک و ناتوانی رانندگان در خرید آن انتقاد کرد.
به گزارش تین نیوز، رانندگان می گویند افزایش قیمت لاستیک و لوازم یدکی ناوگان سنگین از جمله کامیون ها در شرایطی رخ داده است که به گفته آنان به روزرسانی تن کیلومتر در اغلب استان ها و مراکز توزیع بار انجام نشده، مبلغ حق توقف کامیون ها برای سال جدید مشخص نشده، است.
بیشتر بخوانید:
نحوه محاسبه حق توقف ناوگان باری؛ اجحافی دیگر در حق رانندگان
به گفته رانندگان همچنین با گذشت یک سال از بخشنامه مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری در مورد کرایه صافی راننده ، این بخشنامه هنوز اجرایی نشده، نوسازی ناوگان با وجود وعده های مکرر مسئولان صورت نگرفته و بسیاری مشکلات دیگر....
رانندگان در حالی از شرایط تهیه لاستیک برای ناوگان سنگین انتقاد می کنند که وزارت صمت، اواخر خرداد ماه اعلام کرد: واردات لاستیک با قیمت ارز نیمایی به طور مکفی انجام پذیرفته و هیچگونه اخلال و وقفه ای در روند واردات صورت نپذیرفته است و در حال حاضر موجودی تایر سنگین به مقدار نیاز در انبارها موجود است.
به گزارش تین نیوز، وزارت صمت همچنین تاکید کرده است: با توجه به تحریم های ناعادلانه علیه کشور واردات تایرهای درج یک برند اروپایی در عمل غیر ممکن بوده و به ناچار واردات تایرهای آسیایی (عمدتا چینی و هندی) و ترکیهای صورت میپذیرد.
در ادامه این توضیحات اعلام شده است: همچنین حسب ابلاغیه دولت از تاریخ 20/1/1399 گروه کالایی لاستیک از گروه یک به دو تغییر یافت و تامین ارز آن نیمایی شد، براساس تصمیم فوق از آن تاریخ به بعد هیچگونه ارز ترجیحی (4200 تومان) به واردات تایر تخصیص داده نشد و متعاقب آن وفق تصمیمات متخذه کارگروه پایش حمل و نقل کشور همه واردکنندگانی که ارز ترجیحی در سال 1398 دریافت کرده اما موفق به واردات تایر نشدهاند تا 30/11/1399 مهلت داده شد تا نسبت به واردات و ترخیص تایر تامین شده اقدام و از طریق سامانه جامع تجارت و سامانه توزیع تایر راهداری براساس پیمایش و صدور حواله مطابق قیمت مصوب سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولید کنندگان نسبت به عرضه اقدام کنند که در حال حاضر پس از دوره مذکور میزان موجودی تایر تامین شده با ارز ترجیحی به حداقل موجود رسیده است.
نظر شما