شناسهٔ خبر: 48061344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

تالار حافظ سرخ پوش شد

ریزش ۲۳۰ واحدی شاخص کل بورس این نماد را در ابتدای معاملات امروز در جایگاه یک میلیون و ۲۴۸ هزار واحد قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 9 تیر) ریزش 230 واحدی شاخص کل بورس این نماد را در ابتدای معاملات امروز در جایگاه یک میلیون و 248 هزار واحد قرار داد. بر اساس جدل نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستا با 676، شپنا با 457، فولاد با 146 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای ومدير - گ.مديريت ارزش سرمايه ص ب كشوري، بركت - گروه دارويي بركت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، اخابر - مخابرات ايران، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خساپا - سايپا و كسرام - پارس‌ سرام‌ در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه 9 تیر) شاخص کل فرابورس با رشد 22 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 986 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای لطيف - محصولات كاغذي لطيف، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، فتوسا - توليد و توسعه سرب روي ايرانيان، آريا - پليمر آريا ساسول، دبالك - مواد اوليه دارويي البرز بالك، رافزا - رايان هم افزا و چخزر - صنايع چوب خزر كاسپين در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 8 تیر) شاخص کل بورس با رشد 592 واحدی در ابتدای معاملات در ارتفاع یک میلیون و 244 هزار واحد ایستاد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴ هزار و ۷۲۷ واحدی معادل ۰.۳۸ درصد به یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۳۹ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۱۹ واحدی معادل ۰.۳۸ درصد به رقم ۳۲۲ هزار و ۱۸۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۷۷ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد، عدد ۳۸۲ هزار و ۵۲۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۷  واحدی به رقم ۲۴۵ هزار و ۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۷۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۳۰۷ واحد افزایش به رقم ۹۲۹ هزار و ۵۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۶۱۷ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای ومعادن، فارس، اخابر، فملی به ترتیب با 947، 287، 225 و 150 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای ومدير - گ.مديريت ارزش سرمايه ص ب كشوري، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان، كدما - معدني‌ دماوند، ومعادن - توسعه‌معادن‌وفلزات، غكورش - صنعت غذايي كورش و بركت - گروه دارويي بركت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی وامید، ومعادن، کگل، اخابر، فملی و فولاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، فارس و شپنا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد بوعلی(پتروشیمی بوعلی سینا) با ۹.۳۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای اخابر، شکربن، بورس، شاملا و وتوشه بود. همچنین نماد معاملاتی ولیز(لیزینگ‌ایران‌) با ۲۶.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کساپا، سنیر، سفار، ددام ، وسگلستا  و غپاک قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۱۷۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۴۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۵۴  هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما