شناسهٔ خبر: 48056535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرستان اهر ظرفیت و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف دارد

فرماندارشهرستان اهربا اشاره به اینکه شهرستان اهر در حوزه گردشگری کشاورزی رتبه یک کشور را اخذ کرده است گفت:شهرستان اهر ظرفیت و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رسول خدابخش فرماندار شهرستان اهر ضمن تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های تولید گفت: بانک‌های عامل باید در راستای حمایت از کارآفرینان در ارائه تسهیلات اهتمام ویژه‌ای بورزند و هر کارفرمایی که اشتغال پایدار ایجاد کند و نیاز به دریافت تسهیلات بانکی داشته باشد باید بدون هیچ دغدغه‌ای از او حمایت و بصورت کارشناسی شده باید برخورد شود.

اوافزود: باید به کارفرمایانی که تسهیلات بانکی دریافت می‌نمایند آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از تسهیلات و سرمایه درگردش توسط مسئولین مربوطه ارائه شود تا بازدهی مفیدی داشته باشد و همچنین به جوانان نخبه در مورد راه اندازی کسب و کار پایدار مشاوره‌های کارشناسانه ارائه گردد و از ظرفیت جوانان بهره لازم برده شود.

اوبا اشاره به اینکه شهرستان اهر در حوزه گردشگری کشاورزی رتبه یک کشور را اخذ کرده عنوان کرد: شهرستان اهر ظرفیت و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف ازجمله صنایع دستی، فرهنگی، هنری، معدن، دامداری و... دارد که یک نمونه آن گردشگری کشاورزی میباشد و باید برنامه ریزی‌های تخصصی در این حوزه صورت پذیرد تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار از ظرفیت جذب گردشگر نیز استفاده وافری صورت پذیرد.

فرماندارشهرستان اهر ثبت جهانی مجموعه تاریخی بقعه شیخ شهاب الدین محمود اهری را یک فرصت براق توسعه گردشگری شهرستان و منطقه دانست و گفت:این اتفاق شهرستان اهر را از مسیر گردشگری به محل گردشگری تبدیل می‌کند و باعث رونق اقتصادی شهرستان خواهد شد.

خدابخش با اشاره به اینکه اهر بزرگترین میدان دواب شمال‌غرب کشور را دارد گفت: ما باید با حمایت از سرمایه‌گذاران در این حوزه با ایجاد صنایع تبدیلی فرآورده‌های دامی بستر ایجاد اشتغال برای جوانان را فراهم سازیم و هرچقدر از ظرفیت جوانان با استعداد در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شویم در کاهش بیکاری گام‌های مؤثرتری خواهیم برداشت.

انتهای پیام/

 

نظر شما