شناسهٔ خبر: 48055822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم با اشاره به فصل گرما و افزایش دمای هوا در مورد بیماری تب کریمه کنگو در جمعیت دام هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم گفت: عامل انتقال تب کریمه کنگو بیماری کنه‌ای به نام هیالوما است که بیشتر در مناطق گرم و خشک رشد می‌کند و به شدت کشنده است.

او به توجه ویژه دامداران به این مهم اشاره کرد و گفت: دامداران باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند و با سمپاشی مراکز نگهداری دام با لباس مخصوص به این مکان‌ها تردد کنند تا از گزش نیش کنه در امان باشند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیماری از طریق خون و گوشت دام آلوده نیز قابل انتقال است؛ علاوه بر دامداران، قصابان نیز نسبت به رعایت اصول بهداشتی اهتمام ورزیده و با استفاده از لباس مخصوص و دستکش هنگام ذبح از قرار دادن چاقو در دهان خودداری نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم اظهار داشت: پیش سرد گذاری ۲۴ ساعته گوشت موجب از بین رفتن عامل بیماری آن می‌شود و همچنین شهروندان گوشت مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز که ممهور به مهر و برچسب دامپزشکی است و پروسه پیش‌سرد‌گذاری را طی کرده و از سلامت کامل برخوردار هستند؛ تهیه نمایند و تا حد ممکن از کشتار دام خارج از کشتارگاه خودداری نمایند و در صورت وجوب ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری نمایند تا ویروس احتمالی موجود در گوشت از بین برود و سپس نسبت به خرد کردن و مصرف اقدام نمایند.

انتهای پیام/ی 

نظر شما