شناسهٔ خبر: 48050576 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در روز جاری رخ داد؛

رشد ۴۷۲۷ واحدی شاخص بورس در جدال عرضه و تقاضا/ تغییر مالکیت ۹ میلیارد سهم و اوراق مالی در بازار سرمایه

شاخص کل بورس امروز هم با روند نوسانی با رشد ۴۷۲۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۸ هزار واحد قرار گرفت و دوباره روند خروج پول توسط حقیقی‌ها با خروج بیش از ۴۷ میلیارد تومان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز سه‌شنبه هم مانند دو روز گذشته و در جدال عرضه و تقاضا با رشد کم رمق مثبت ماند و تعداد نمادهای قرمز در نقشه بازار روز جاری نسبت به ساعت نخست معاملات افزایش داشت.

معاملات روز جاری با تعادل میان خریداران و فروشندگان آغاز شد و شاخص کل بورس به عنوان نماگر بازار سرمایه در ساعت نخست معاملات با توجه به تقاضای خریداران، رشد بیش از ۶ هزار واحدی داشت اما با افزایش عرضه و فشار فروش، صعود شاخص متوقف شد و روند نزولی به خود گرفت اما در پایان پس از جدال عرضه و تقاضا (خریداران و فروشندگان) شاخص کل بورس، شاخص هم وزن و شاخص فرابورس سبزپوش ماند.

معامله گران در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۳۹۱ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۸ میلیارد و ۹۶۴ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.

ارزش کل معاملات بازار سهام به بیش از ۹۶۸۳ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد سهام حدود ۶۲۲۹ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۴۷ میلیارد تومان پول از بازار سرمایه خارج کردند.

 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۴۷۲۷ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۳۹ واحد ایستاد، شاخص هم وزن هم با ۲۷۷ واحد رشد عدد ۳۸۲ هزار و ۵۲۵ واحد را ثبت کرد.

معامله گران در بورس بیش از ۷ میلیارد و ۱۷۱ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و ۴۰ هزار معامله و به ارزش ۵۴۳۴ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گل گهر، مخابرات ایران و ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ با بیشترین اثر مثبت در مثبت ماندن شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند و در مقابل نمادهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیشترین اثر منفی مانع رشد شاخص شدند.

 

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۱۶۴ واحد افزایش به ۱۷ هزار و ۹۶۴ واحد رسید.

معامله گران در فرابورس بیش از یک میلیارد و ۷۹۳ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۳۵۱ هزار نوبت و به ارزش ۴۲۴۹ میلیارد تومان را معاملع کردند.

نمادهای پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ذوب آهن اصفهان و سرمایه گذاری صبا تامین با بیشترین اثر مثبت در شاخص فرابورس بیشترین نقش را داشتند.

 
انتهای پیام
 

نظر شما